Ecuații pe portativ
Ascultă de (la) noi 6 noiembrie 2012 Niciun comentariu la Ecuații pe portativ 4Formația britanică Muse a jonglat aproximativ un deceniu cu diferitele ramuri desprinse din rock-ul dramatic, de la cel alternativ, progresiv și apoi simfonic, în încercarea de a-și confecționa un stil. Pe care solistul și chitaristul Matthew Bellamy, basistul Christopher Wolstenholme și respectiv toboșarul Dominic Howard, l-au îmbinat în atîtea feluri încît nici ei nu mai știu despre ce-a fost vorba la început.
La cel de-al șaselea album de studio, „The 2nd Law”, au lucrat aproximativ patru ani, pe care i-au convertit apoi în 13 piese sub un titlu inspirat de cea de-a doua Lege a Termodinamicii. Fără a fi socotit necesar un preambul, „Supremacy” atacă tăcerea celor cîteva secunde de intro printr-un riff făcut pe șapte corzi de chitară, pe un fundal orchestrat ce anunță mai degrabă începutul unui film de acțiune decît pe cel al unui album.
În notă discordantă vine „Madness”, în care se resimte nevoia de experimentare a lui Bellamy, pentru că melodia este una dubstep, iar basul normal e înlocuit cu cel sintetic, produs pe calculator cu ajutorul unui dispozitiv atașat acestui instrument. Numai „Survival”, care a fost și tema muzicală din acest an a Jocurilor Olimpice, mai amintește puțin de celelalte materiale discografice, fiindcă „Panic Station” și „Animals” nu se aseamănă cu nimic din ce a cîntat trioul pînă acum. Cu adevărat neobișnuite sînt „Save Me”, urmată de „Liquid Stat” în care basistul Christopher Wolstenholme ia locul solistului, piesele nefiind însă accentuate foarte bine instrumental. Iar călătoria se încheie cu o fantezie mai veche a celor de la Muse, și anume un scenariu apocaliptic, din două părți „Unsustainable” și „Isolated System”, contopit într-un ecou fantasmagoric de bubuituri și căderi de bas.
„The 2nd Law” pare să combine influențele disco ale lui David Bowie cu perioada de glorie din anii ’80 a celor de la U2, la care se adaugă suflul metal-ului simfonic, dar și exercițiul vocal ce l-ar face pe Freddie Mercury să surîdă. Băieții au captat și cîte ceva din influențele dubstep ale lui Skrillex, cu care ar putea concura cu succes pentru că, spre deosebire de acesta, instrumentele lor sînt cizelate într-un studio.
Mădălina MORARU
Adaugă un comentariu