Vintage-ul cîntat ca nou
Ascultă de (la) noi 27 martie 2013 Niciun comentariu la Vintage-ul cîntat ca nou 11În jurul anului 2000 puțini erau cei ce credeau că vocea dulceagă a unui puști din ’N Sync, care avea bucle mărunte și aurii, ar fi fost în stare să-i asigure viitorul unui cîntăreț faimos. Băietanul de atunci, Justin Timberlake de acum, a lansat în această lună cel de-al treilea album, „The 2020 Experience” (n.r.: Experiența 2020), care aduce odată cu piesele sale maturitatea lui Justin. O abundență de instrumente muzicale ce se aud, fie cîntate pe rînd, fie toate la un loc, reușesc să sune armonios, fără a da impresia că îți vibrează timpanul în zadar.
Piesa „Body count” (n.r.: „Numărul de victime”) respectă linia melodică specifică cîntărețului în albumul precedent, unde, după hotarul acordurilor bruște și ritmice de chitară, în amestec de clape și tobe lovite cu degetele și dosul palmei, se aude vocea lui Timbaland, un alt cîntăreț cu care Timberlake a început să colaboreze încă din 2009. Însă celelalte cîntece sînt mai îndrăznețe, mai nișate, se detașează de pop-ul trivial. Chiar prima piesă de pe CD, „Pusher Love Girl” (n.r.: Fata îndrăgostită și încrezută), dă de înțeles că arma cu care-și împușcă cîntărețul concurenții își schimbă calibrul. Fiind una trecută prin timp, capătă un iz de vintage, avînd o prefață muzicală furată din spiritul filmelor hollywoodiene născute în miezul secolului trecut.
Ca să înțelegi mesajul acestui album e suficient să ajungi la „Suit and Tie” (n.r.: Costum și cravată), care-i cioplește lui Timberlake chipul de artist în suflări de trompete și degete scăpate pe clapele pianului. Această alunecare zglobie și repetată este dovada unei vieți ce pulsează în interiorul piesei. Cum s-ar auzi bătăile de inimă din pieptul unui tînăr ce-și rostogolește în public declarația de dragoste. Și Timberlake își plimbă vocea cum poate mai bine, de la cele mai înalte note la cele mai înfundate, însoțit de un cor. Iar acea formulă alcătuită din trompete, voci de background și înșiruiri de sunete uneori clasice, alteori născocite, se păstrează pe tot parcursul albumului.
Deși unele piese durează și opt minute, nu te plictisesc datorită aranjamentului de note inspirat din mai multe curente muzicale. Pentru fiecare cîntec, Timberlake a păstrat cîte o cireașă, cum ar fi accentele arabe sau suspinele ritmice ce amintesc de un glas scîrțîit de durere. Iar piesele curg una din alta păstrînd un avînt al muzicii clasice în beat-uri de hip-hop pe alocuri.
Daniela VORTOLOMEI
Adaugă un comentariu