Faimă la minut
Mai plați ca ecranul 1 aprilie 2013 Niciun comentariu la Faimă la minut 2Dacă înainte românul avea talent, dar nu avea unde să și-l demonstreze, acum scena de la „Românii au talent” îi poate oferi acel minut de atenție, iar acesta se mulțumește chiar dacă e pentru puțin timp. Emisiunea a împrumutat formatul TV „Got Talent” creat de Simon Cowell și Paul O’Grandi care a fost lansat în Statele Unite ca „Americanii au talent” pe NBC. „Got Talent” este una dintre francizele cu cea mai mare viteză de dezvoltare internațională, îngropînd formate ca „X Factor”, „Vrei să fii milionar” sau „Dansez pentru tine”.
Acum oamenii se pot afișa în fața unei țări întregi făcînd diverse lucruri pe care, în mod firesc, cel mult familiile lor ar trebui să le vadă. Ediția de vineri, 29 martie, a încheiat seria de preselecții de anul acesta cu cîteva reprezentații care au căscat guri și au făcut publicul să se ridice în picioare. Un tînăr vasluian a dansat de parcă nu ar fi avut oase și o mică interpretă de muzică populară s-a transformat în soprană, învățînd totul de una singură. Apoi un bătrîn a cîntat o piesă părînd a fi însuși Dan Spătaru, iar o gimnastă de 21 de ani și-a pus costum de polițistă și a făcut acrobații. Mai mult de atît, la această emisiune aparențele înșală constant. Drept exemplu poate servi apariția unei fete de 15 ani. Aceasta s-a prezentat într-o rochiță roz, extrem de scurtă, care i-a făcut pe jurați să strîmbe din nas. Totul pînă a deschis gura și a început să cînte.
Dar printre atîtea reprezentații bune nu puteau lipsi nici cele care smulg rîsetele juriului și publicului. Statul în cap pe trei sticle și o coregrafie pe arhi-cunoscuta melodie „Eu vara nu dorm” a lui Connect-r sînt doar încălzirea pentru un show „pe cinste”. A urmat o manea cîntată la chitară, iar apoi un dans țigănesc după o melodie pusă de la telefonul mobil de un tînăr aspirant din Iași. Însă aceste talente prind la public pentru că show-ul are cel mai mare rating înregistrat de o emisiune de divertisment din România.
În minutul de maximă audiență, de pe 8 martie, producția a avut, 34,3 puncte de rating și 68,0 % cotă de piață, de aproape 11 ori mai mare decît cea înregistrată de Antena 1. Pînă nu apare altă febră TV, Pro Tv-ul a găsit o modalitate de a introduce talent și a scoate bani. Iar talentul nu trebuie să fie neapărat de calitate. E de ajuns o găleată în capul unui om dacă asta amuză publicul.
Iuliana LEONTI
Adaugă un comentariu