Un concert în ying-yang
Ascultă de (la) noi 21 octombrie 2013 , de Iulian BÎRZOI Niciun comentariu la Un concert în ying-yang 13Ultimul album al celor de la Bring Me The Horizon, „Sempiternal” (n.r.: „Etern”) este genul de compilație pe care fie o iubești, fie o urăști. Și deși formația s-a îndepărtat de stilul cu care a început, agresivitatea caracteristică metalcore-ului a rămas, adăugîndu-i-se în plus niște arii proaspete și eliminînd din vocal strigătele specifice genului death metal. Melodiile nu sînt simpliste și nici nu seamănă între ele, cîntece ca „Anti-Vist” lovind ascultătorii cu riff-uri monstruoase de chitară încă din primele secunde. La polul opus avem „And the snakes start to sing”, ce menține o notă sinistră, care-ți intră subtil și nemilos sub piele. Acestea, împreună cu restul compilației, demonstrează că trupa a muncit din greu să evite ideea că toate melodiile rock trebuie să înceapă exploziv. În schimb, fiecare piesă se simte unică în felul ei, fie că într-un fundal îndepărtat apar notele unui pian, ori un discurs de tip manifest.
Albumul nu sună rău, însă tinde în anumite momente să devină cam melodramatic, cu versuri clișeistice despre întoarcerea acasă, inimi pierdute, înscrisuri pe pereți, sau drumul pînă la marginea lumii, fiind astfel greu de luat în serios. Și dacă băieții s-au străduit să schimbe modul în care încep piesele, aceștia nu și-au mai bătut capul cu instrumentalul din interiorul acestoa, căzînd în păcatul multor trupe. Aici mă refer la riff-urile și solourile specifice metalcore-ului, care sînt în unele cazuri foarte repetitive și lipsite de inspirație, devenind la fel de previzibile precum o manea despre iubire.
Trupa a muncit din greu să evite ideea că toate melodiile rock trebuie să înceapă exploziv.
De exemplu, melodia din deschidere, „Can You Feel My Heart” vine cu niște sunete aproape revoluționare, provocînd în minte imaginea unui arcaș care dă drumul unei săgeți și parcă anunță că urmează ceva măreț și important. Versurile nu sînt prea patetice, formînd un fel de efect ying-yang „Can you hear the silence?/ Can you see the dark? / Can you fix the broken?” (n.red.: Poți să auzi liniștea?/ Poți să vezi întunericul? / Poți să repari ce e stricat?). Însă imediat urmează „The House of Wolves”, care pe lîngă versurile vagi și confuze vine cu niște acorduri ce pur și simplu nu par să se potrivească. Una dintre cele mai bune melodii ale albumului este „Go to Hell for Heaven’s Sake”, în care linia melodică explodează într-o agresivitate aproape sălbatică, punîndu-te în rolul unui lup gata să înșface o oiță neajutorată.
Trăgînd linie, „Sempiternal” este albumul acela care te amăgește cu melodii foarte bune, însă ca într-un zig-zag, pe cît de „epice” sînt jumătate dintre cîntece, pe atît de naive și plictisitoare sînt celelalte.
Adaugă un comentariu