Renaștere din cenușă pop
Ascultă de (la) noi 9 decembrie 2013 Niciun comentariu la Renaștere din cenușă pop 7După ce a cîștigat al cincilea sezon al American Idol, Chris Daughtry a prins destul curaj cît să treacă dincolo de cover-uri și de apariții single pe scenă și de aceea și-a format propria trupă, care îi poartă numele. Dacă în anii imediat următori, americanul reușea să ne uimească cu vocea sa masculină, cu versuri și melodii ușor de digerat, pe parcurs, acesta pare să-și fi pierdut sursa de inspirație. De atunci și pînă acum, formația și-a pierdut din idei, albumul „Baptized” avînd cîte puțin din fiecare material precedent.
Partea proastă e că din formație rock, Daughtry a devenit una cu influențe accentuate pop, cu versuri adolescentine, unul dintre motive fiind poate și faptul că a ales să lucreze alături de Claude Kelly, cel care a scris versuri pentru Britney Spears sau Whitney Houston. Astfel, povestea albumului este bazată pe experiențe personale și clasicile povești de dragoste neîmpărtășită, care de această dată însă, sună ciudat din partea unui bărbat. De exemplu, „Waiting for Superman” este genul de piesă pe care ai asculta-o doar pentru linia melodică și nu pentru versurile care ar putea fi cîntate mai degrabă de cineva gen Taylor Swift. „She’s talking to angels, counting the stars/ Waiting for Superman to pick her up/ In his arms” (Ea vorbește cu îngerii, numără stelele/ Așteptînd pe Superman să o prindă în brațele sale).
Ceea ce aduce nou albumul și ceea ce îl face să crească în ochii fanilor este tenta de folk american, cu elemente country pe care este bazată melodia „Long Live Rock and Roll”. Aceasta este o încercare de a combina elementele rock cu cele folk, prin intermediul banjo-ului (instrument muzical cu coarde ciupite, asemănător cu o mandolină). Versurile melodiei sînt un colaj de nume de artiști din anii 70-80, aranjate sub forma unui tribut, adus celor care au reînviat „muzica pentru suflet”. „Long live big guitars, and music for the soul,/singing, don’t give up, don’t grow old, long live crazy nights, and records made of gold” (Trăiască chitările și muzica pentru suflet/ cîntînd, nu te lăsa, nu îmbătrîni, trăiască nopțile nebune și înregistrările de aur.) În „Baptized”, Daughtry își pierde însă din identitate. Își pierde din măiestria de a mînui chitara, pe care o auzim tot mai puțin în cele 15 melodii, aceasta fiind înlocuită de elementele pop care nu se pliază pe vocea solistului, ci s-ar potrivi mai degrabă unei adolescente.
Adaugă un comentariu