Trișează, Schumi, doar să învingi!
Scor la pauză 12 ianuarie 2014 Niciun comentariu la Trișează, Schumi, doar să învingi! 7Recent, în cinematografele din țară a rulat filmul Rush, în care era prezentată cariera lui Niki Lauda, unul dintre cei mai buni piloți pe care i-a avut Formula 1, și sezonul încrîncenat în care a pierdut titlul în ultima etapă în fața lui James Hunt. În 1976, sezonul pe care Hunt l-a cîștigat în ultima etapă, Niki Lauda avusese un accident grav, în urma căruia este și astăzi desfigurat. Monopostul său a intrat direct în parapet, în urma unei defecțiuni tehnice. A luat foc și, pînă să îl scoată din mașină piloții și stewarzii, suferise arsuri grave la nivelul feței și inhalase fum toxic, avînd plămînii aproape distruși. Însă după șase săptămîni, Niki Lauda era din nou în spatele volanului, cu bandajele însîngerate în jurul capului.
Sună prețios, dar morala vieții piloților de Formula 1 se învîrte în jurul unor decizii luate la fracțiune de secundă. Pentru că mentalitatea este aceea de a învinge. Altfel nu mai sunt numiți piloți ci șoferi. Nu-i dai un monopost pe mînă unui șofer care să-l scoată la plimbare, ci unui pilot care să ți-l distrugă. Unuia care să cîștige. Îi dai un monopost pe mînă lui Michael Schumacher.
De cînd a suferit accidentul la schi, filmul vieții lui Schumacher a trecut prin fața ochilor tuturor fanilor și ai contestatarilor. A fost acuzat că din cauza stilului său agresiv marele pilot Ayrton Senna ar fi suferit accidentul pe pistă în urma căruia și-a pierdut viața. A fost acuzat că a profitat de moartea acestuia pentru a defila mai multe campionate la rînd fără a avea un rival adevărat. A fost acuzat că s-a întors după retragere într-un sport în care nu mai avea nimic de dovedit. A fost numit trișor alături de echipa pentru care concura, într-o perioadă în care, într-un sport prea puțin reglementat, „scuderiile“ forțau victoriile cu tehnologii la limita legalității. Nimeni nu l-a acuzat însă pe Schumacher că a perseverat, că a fost și va rămîne poate cel mai bun pilot pe care l-a avut Formula 1, chiar și în ochii contestatarilor. Și nimeni nu îl va acuza, deși mulți îl vor crede nebun, cînd va alerga din nou pe pistă sau pe pîrtie. Pentru că viața piloților de Formula 1 nu are buton de oprire. Doar de reset. De aceea se întoarce astăzi și Niki Lauda la marginea pistelor, ca patron al Jaguar, să stea lîngă monopost și să inhaleze mirosul de cauciucuri arse care putea să îi încheie viața.
Cătălin HOPULELE
Adaugă un comentariu