Oamenii lui Foster s-au enervat
Ascultă de (la) noi 23 martie 2014 Niciun comentariu la Oamenii lui Foster s-au enervat 5Album: „Supermodel”
Artist: Foster the People
An: 2014
Gen: indie pop
Cel de-al doilea album al băieților de la „Foster The People” este mai „nervos” și mai „uman”. Cel puțin așa spune Mark Foster, solistul trupei și omul din spatele versurilor și al muzicii, despre „Supermodel”. De fapt, Foster vrea să arate că a înlocuit, în mare parte, trilurile electronice din primul album, lansat în 2011, cu vocile instrumentelor, în special ale chitarelor. Poate nu s-ar fi gîndit să facă această schimbare, dacă nu ar fi compus partea muzicală pentru filmul lui Alejandro Monteverde, „Little Boy”, la care a lucrat cu o orchestră formată din 50 de oameni.
Percuția și chitara încep să preia conducerea în studio, însă ecourile albumului lor de debut nu s-au stins.
Percuția și chitara încep să preia conducerea în studio, dar chiar și așa, ecourile albumului lor de debut nu s-au stins de tot. Cel mai bine se resimt în piesa „Best Friends”, care nu împrumută doar energia melodică a hitului „Pumped Up Kicks”, ci și trucul de a înveli o poveste nu tocmai veselă, într-o copertă colorată. De data aceasta, Foster vorbește despre prietenii care au început să se drogheze și pe care a încercat să-i prindă de mînecă, cu cîțiva pași înaintea prăpastiei. E o combinație neobișnuită între tempoul numai bun pentru ringul de dans și versurile contemplative, deși cele 12 piese au răsunat în studio mai întîi dezbrăcate de cuvinte, învelite doar în note muzicale și portative. Abia mai apoi a primit fiecare cîte o poveste, spusă pe ritmuri de rock alternativ, indie pop sau ecouri psihedelice.
Tot din „Torches”, albumul de debut, trupa a păstrat în buzunar cîteva influențe electro, pe care încearcă să le dilueze cu răgușeala chitarelor. „Pseudologia Fantastica” este exemplul cel mai bun în care, după un minut și jumătate în care vocea lui Foster se amestecă cu bătăi din palme pe fundal și o aglomerare de instrumente, chitara și sintetizatorul se iau la întrecere.
Însă dacă în buzunar au păstrat cîteva rămășițe din primul lor album, în mînecă, Foster are un as. Este vorba despre „Coming of Age”, o piesă care ține loc de confesiune, în care solistul vorbește despre ce au însemnat cei doi ani de turneu pentru omul din spatele scenei. Într-un fel, își cere scuze față de cei pe care i-a lăsat în urmă, prins în vîltoarea succesului. Inclusiv față de sine.
Adaugă un comentariu