Detronare în grila de programe

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Detronare în grila de programe 23

Săptămîna trecută, lo­cu­l liber lăsat de GSP TV în grila de pro­grame must-carry a fost luat de că­tre ZU TV, care a fost lansat joi, pe 3 aprilie. Noul canal se dorește a fi o extensie a brandului ZU și este orie­n­tat către un public cu vîrsta cuprinsă între 15 – 35 de ani.

Ideea înlocuirii postului spor­tiv cu unul muzical a fost adusă în dis­cuție prima dată în ședința de pe 20 februarie a Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), fiind a­probată cu numărul minim necesar de voturi. Cei care s-au opus au fost Narcisa Iorga și Valentin Jucan, a­ce­iași care nu au fost de acord nici cu transformarea postului Antena 2 în Antena Stars. „Prin solicitarea de modificare a serviciului de pro­gra­me, a grilei și cu no­ua siglă, prac­tic, veniți pentru o al­tă licență. Pro­fitați de acea pre­zen­ță în must-carry. Vreți să profitați de primul an, care este cel mai greu pentru o televiziune nouă, practic vă asigurați audiența. Eu cred că a­ceastă solicitare este pe lîngă le­ge, așa cum s-a întîmplat și cu An­te­na Stars, pentru care am votat împotrivă”, a argumentat atunci Nar­cisa Iorga.

Mihai Morar, managerul de pro­iect al noului post din grila Antena Group, a explicat că GSP TV n-ar fi putut să concureze cu „marii ca­bliști pentru a licita pentru marile competiții sportive din fotbal. În momentul în care competițiile de fot­bal costă chiar milioane de eu­ro, un post ca GSP TV n-are nici o șansă. Este o bătălie inegală”. În­tre­bați dacă li se pare normală ocuparea unui post vechi din grila must-carry cu unul nou, repre­zen­tanții Antena Group au argu­men­tat că locul liber ar fi fost luat ori­cum de o altă televiziune.

Așa că au venit cu o „alter­na­ti­vă viabilă”, adică aceea de a lansa o televiziune cu producții proprii, și nu un „tonomat de videocli­puri”. Printre emisiunile noului post se nu­mără „Pentru că talent”, un show sub forma unui concurs de talente și „ZU Kids on the block”, la care participă copiii de la „Next Star”, emisiune difuzată la Antena 1. În ziua lansării canalului TV, a fost transmis în direct spectacolul „ZU Music Awards”, care a urcat postul pe primul loc în topul televizi­u­nilor muzicale. Startul a fost în forță, dar avantajul trebuie păstrat pe tot parcursul competiției.

Autor:

Cătălina Dobroviceanu

Redactor la Opinia studențească, student în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top