Călătorie printre norii digitali
Primul răcnet 10 noiembrie 2014 Niciun comentariu la Călătorie printre norii digitali 8Centrul Procesului de Inovare (CPI) o companie din Marea Britanie a dezvăluit la sfîrșitul lunii octombrie noi detalii despre avionul supersonic de lux fără ferestre numit Spike S-512.
La începutul anului, compania Spike Aerospace anunța că după aproape zece ani de dezvoltare, avionul va putea zbura de la New York la Londra cu o viteză de pînă la 2.200 de kilometri pe oră, cu un timp de zbor de numai trei ore, jumătate față de cel actual.
De la primele schițe ale aeronavei, avionul nu a fost schimbat foarte mult. Ferestrele nu vor exista deloc, în schimb pe pereții avionului vor fi amplasate ecrane flexibile HD, pe care vor rula imagini din timpul zborului filmate în timp real. Camerele care înregistrează imaginile sînt monatate în afara avionului, iar în interior va fi creată iluzia de pereți transparenți. Compania garantează că ceea ce va rula pe ecrane va fi asemeni unei vederi panoramice fără ca vreo coadă de avion sau motor să apară în imagini.
Tehnologia pe care vor fi redate imaginile imită tehnica folosită la telefoanele de tip smartphone, iar reprezentanții CPI promit că cei aflați la bordul avionului vor avea senzația că plutesc. În cazul în care lumina călătorii nu doresc să vadă imaginile din afara avionului, pot să intre pe Internet, să se uite la filme sau să își verifice mailurile, iar dacă aceștia vor să se odihnească, doar printr-o singură comandă pot să oprească ecranul din dreptul acestora.
Materialul din care sînt făcute ecranele este o folie subțire, luminoasa, realizata dintr-un material organic semiconductor, tehnologia fiind numită OLED. Avantajele aduse de aceasta este prețul mult mai redus față de tehnologia LED, pentru că nu mai este nevoie de monocristal, însă dezavantajele acestui sistem, pe care cercetătorii lucrează să îl îmbunătățească, sînt timpul scurt de funcționare, lumina slabă, dar mai ales faptul că acestea momentan pot fi produse doar în dimensiuni mici.
Datele nou apărute arată avantajele aduse de scoaterea ferestrelor din proiectul avionului. Pereții sînt mai subțiri, fapt ce va face aeronava să fie mai ușoară și în același timp mai puternică. Tot datorită pereților subțiri va fi economisit și consumul de carburanți, ceea ce înseamnă cheltuieli mai puține și pentru companiile de zbor, dar și pentru călători. Potrivit calculelor CPI va exista o economie de 0,75% din costul combustibilului la fiecare reducre de 1% din greutatea avionului.
Adaugă un comentariu