Călătorie printre norii digitali

Primul răcnet Niciun comentariu la Călătorie printre norii digitali 8
super

Centrul Procesului de Inovare (CPI) o com­­panie din Marea Britanie a dezvăluit la sfîr­și­tul lu­nii octombrie noi detalii despre avionul su­per­sonic de lux fără ferestre numit Spike S-512.

La începutul anului, compania Spike A­e­ro­space a­nunța că după aproape zece ani de dezvol­tare, a­vionul va putea zbura de la New York la Lon­dra cu o viteză de pînă la 2.200 de kilometri pe oră, cu un timp de zbor de numai trei ore, ju­mă­tate fa­ță de cel actual.

De la primele schițe ale aeronavei, avionul nu a fost schimbat foarte mult. Ferestrele nu vor e­xista deloc, în schimb pe pereții avionului vor fi amplasate ecrane flexibile HD, pe care vor ru­la i­magini din timpul zborului filmate în timp re­al. Camerele care înregistrează imaginile sînt mo­natate în afara avionului, iar în interior va fi cre­ată iluzia de pereți transparenți. Compania ga­ran­tează că ceea ce va rula pe ecrane va fi asemeni unei vederi panoramice fără ca vreo coa­dă de avion sau motor să apară în imagini.

Teh­nologia pe care vor fi redate imaginile imită tehnica folosită la telefoanele de tip smart­phone, iar reprezentanții CPI promit că cei a­flați la bordul avionului vor avea senzația că plu­tesc. În cazul în care lumina călătorii nu do­resc să vadă imaginile din afara avionului, pot să intre pe Internet, să se uite la filme sau să își ve­­rifice mailurile, iar dacă aceștia vor să se o­dih­nească, doar printr-o singură comandă pot să oprească ecranul din dreptul acestora.

Ma­te­ria­lul din care sînt făcute ecranele este o folie sub­țire, luminoasa, realizata dintr-un material or­ganic semiconductor, tehnologia fiind nu­mi­tă OLED. Avantajele aduse de aceasta este prețul mult mai redus față de tehnologia LED, pentru că nu mai este nevoie de monocristal, însă dez­a­vantajele acestui sistem, pe care cercetătorii lu­crea­ză să îl îmbunătățească, sînt timpul scurt de funcționare, lumina slabă, dar mai ales faptul că acestea momentan pot fi produse doar în di­men­siuni mici.

Datele nou apărute arată avantajele aduse de scoaterea ferestrelor din proiectul avionului. Pe­reții sînt mai subțiri, fapt ce va face aeronava să fie mai ușoară și în același timp mai pu­ter­ni­că. Tot datorită pereților subțiri va fi economisit și consumul de carburanți, ceea ce înseamnă chel­tuieli mai puține și pentru companiile de zbor, dar și pentru călători. Potrivit calculelor CPI va e­xista o economie de 0,75% din costul combus­ti­bilului la fiecare reducre de 1% din greutatea avionului.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top