O paradigmă a plăsmuirilor
Ascultă de (la) noi 17 aprilie 2016 Niciun comentariu la O paradigmă a plăsmuirilor 8La nici 20 de ani, cîntăreața și compozitoarea engleză Birdy și-a lansat pe 24 martie, sub egida Atlantic Recors și Warner Music Group, cel de-al treilea album, intitulat „Beautiful Lies”. Descoperită la numai 14 ani, după interpretarea coverului „Skinny Love”, melodie cu care publicul o asociază mai frecvent pe ea decît pe Bon Iver, interpretul original al piesei, Birdy a avut o ascensiune rapidă în lumea muzicală și a cucerit ascultătorii cu timbrul său unic.
La puțin timp după ce a intrat în atenția publicului, a scos primul albumul, care îi poartă numele, un colaj de piese, majoritatea cover-uri, dar care a fost nominalizat la 2014 BRIT și la Oscar în 2012, pentru contribuția la filmul Brave. Cea de-a doua operă, „Fire Within”, are pe lîngă compoziții proprii, o abordare nouă, care se îndepărtează ușor de stilul cu care tînăra ne obișnuise.
Deși în mare parte recenziile au fost pozitive, schimbarea nu i-a adus prea mult succes. Titlul noului album pare a fi o încercare de a se scuza pentru lipsa de succes pe care l-a avut cu albumul anterior, căci încercarea de redescoperire a fost de fapt „o frumoasă minciună” cu care artista s-a păcălit, dar care n-a încîntat deloc.
Albumului „Beautiful Lies” reprezintă, pe lîngă o întoarcere de suprafață a cîntăreței la originile inițiale, o maturizare a felului artistic de a fi, care urmează îndeaproape premisa „decît diferit, mai bine sigur”. Piesa „Keeping Your Head Up” dă un ton aparte structurii, începînd într-o notă soft, urmată de un crescendo coral și finalizat într-un acustic moale, ușor de ascultat. Cealaltă melodie definitorie este „Hear You Calling”, o compoziție fundamentată pe un ritm pop, interpretată la pian, care capătă brusc o nuanță electronică, dar care evidențiază la capacitate maximă vocea artistei. Albumul însumează 14 melodii, în care se poate simți influența compozitorilor Wayne Hector, care lucrează cu Nicki Mina și Steve Mac, cel care scrie versurile celor de la One Direction, precum și pe cea a colaboratorilor săi.
Reacția criticilor nu a fost de această dată foarte promptă, o poziție concretă fiind încă așteptată. Conform The Guardian, abilitățile vocale pe care artista le deținea inițial nu au fost pervertite, ci aplicate pe o serie de „balade cu tema supraviețuirii”. Personalitatea tinerei este adusă la suprafață în versuri pline de substanță, precum „Pot să-mi dau jos machiajul și să am încă o față curajoasă”, care aruncă unele idei despre ce înseamnă să navighezi în cele mai nestatornice colțuri ale industriei muzicale la o vîrstă în care cei mai mulți sînt încă la cursuri.
Text de Andreea ANTON
Adaugă un comentariu