O lună aproape amară
Ascultă de (la) noi 20 noiembrie 2016 Niciun comentariu la O lună aproape amară 11La aproape cinci ani de cînd își făceau loc în lumea rock-ului alternativ, cu tendințe metalice, prin albumul „Pietre în alb”, Luna Amară a lansat toamna aceasta „Aproape”, o colecție de șapte melodii, scrise într-un registru semi-acustic, dar care păstrează în totalitate esența trupei. Albumul, înregistrat sub egida Universal Music România, a avut lansarea pe 22 octombrie, la Clubul Țăranului, din București, dar urmează a fi promovat printr-un turneu, atît în țară, cît și peste hotare.
„Aproape ești, aproape sînt/ Mai mult decît o lume-n gînd”, acesta este mesajul melodiei care dă numele albumului și cu care cei de la Luna Amară și-au început concertele de mai bine de o lună. Tonalitatea în care este conturată piesa se încadrează în totalitate în șablonul trupei, fiind o îmbinare desăvîrșită de note slabe, blînde, cu triluri înalte și jucăușe. Melodia însumează și ideea albumului, prezentîndu-se drept o compoziție plină de vigoare, o abordare matură a unor aspecte sensibile ale vieții. Toată energia acestora se concentrează pe interiorizare, fiind mai mult o hrană pentru inimă sau un studiu al tumultului sentimental, decît o analiză introspectivă a realității.
Pentru a se lăsa așteptați, băieții de la Luna Amară au înregistrat videoclipul „Doar noi doi” și l-au scos pe piață cu doar cîteva zile înainte de lansarea albumului. Clipul se dedică surprinderii sensibilității gesturilor și emoțiilor umane, a celor pe care oamenii le ignoră în totalitate. În spatele realizării acestuia pare să fi stat o muncă asiduă, fiind, după spusele regizorului Dorin Marcu, „de trei ori mai puțin timp decît la Pietre în alb, dar de cinci ori mai solicitant”.
Nevoia unei evoluții muzicale se evidențiază prin toate deciziile pe care cei cinci băieți le-au luat încă de la lansarea pieselor, de la melodii cu un timbru distinct, la o linie melodică mai pregnantă, dar și o abordare scenică diferită a concertelor.
Astfel, Luna Amară a decis să amplaseze, la debut, scena în mijlocul sălii, în așa fel încît să poată menține o legătură mai strînsă cu publicul. De asemenea, aceștia s-au lăsat acompaniați de un cvartet, iar în cea de-a doua seară a lansării au fost introduși în spectacol de Feras și Noma, doi tineri cîntăreți sirieni.
Cele șapte piese se pretează unui soi de simbioză lirică, în mijlocul căruia dăinuiesc, cinci tineri care se pierd și apoi reînvie în încercarea de a spune mai mult decît au avut curajul pînă acum. Odată ce succesul se cere asigurat prin prezența fanilor la spectacole, singura care rămîne decisivă pînă la urmă este puterea pe care o prinde vocea fanilor atunci cînd li se cere să se alăture cîntării.
Adaugă un comentariu