Tonomatul de cuvinte
Pastila de după 23 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Tonomatul de cuvinte 21Sub cuvinte bine meșteșugite se ascund persoane, campanii și produse. Citate celebre, proverbe, jocuri de cuvinte sau replici din filme sînt adaptate la mîncarea, detergenții sau oamenii politici de astăzi, pentru a atrage și a manipula. Nu se știe cînd au apărut cu exactitate sloganurile, dar se spune că acestea au derivat din rîndurile scrise în prefaţa cărţilor. Oamenii au exploatat acest lucru cînd au observat că cititorii rămîneau în minte doar cu anumite pasaje.
Cu sloganurile am putea semna un parteneriat, căci ne-au invadat deja viața. Le știm pe de rost, știm și ce promovează, iar de cele mai multe ori le identificăm doar cu un sunet sau cu o imagine. Uneori încearcă să spună o poveste, alteori sînt doar niște cuvinte pompoase aruncate la întîmplare pe foi colorate fără a avea vreo legătură cu ceea ce doresc să facă cunoscut. Dar asta nu pare să fie relevant, căci au invadat activitățile industriale și politice, iar fără un slogan nu exiști în aceste jocuri. Nu ne învață ce e bine sau ce e rău, nu ne dau sfaturi și nici nu descriu ceva. Sînt doar un soi de paravan pe care îl privim de la depărtare și ni se pare frumos decorat, și doar rareori suntem tentați să vedem ce se ascunde după el.
Cu toate acestea, sloganurile ne țin triumfător piept cînd facem cumpărături, cînd mergem în vacanțe sau cînd ne alegem furnizorul de cablu TV, iar uneori chiar dăm votul nostru unui om care și-a împachetat frumos mesajul, indiferent care ar fi el, doar pentru că a ales un ambalaj drăguț. Indiferent dacă e interogație, afirmție sau exclamație, în acesta trebuie doar să se identifice cîtuși de puțin oamenii obișnuiți.
Uneori poți trage lozul cîștigător, dar dacă karma, Dumnezeu sau imaginația nu lucrează pentru tine, e posibil ca singurul lucru pe care îl vor vedea oamenii cînd se va trage va fi cortina va fi adevăratul tu.
Adaugă un comentariu