„A fost o campanie epigonică cu personaje și secvențe de mîna a doua”
Atitudine, Cap în cap 12 decembrie 2016 Niciun comentariu la „A fost o campanie epigonică cu personaje și secvențe de mîna a doua” 47Dragoş Tudorache, ministrul Afacerilor Interne, a declarat că în această campanie electrorală au fost mult mai puține incidente și sesizări decît în alte campanii. Care considerați că este cauza?
Este vorba despre lipsa de interes a părților angajate în campanie pentru a convinge electoratul. Neavînd niște lideri marcanți, fiind o campanie epigonică cu personaje și secvențe de mîna a doua, fiecare a mizat pe statu-quo – deci ceea ce s-a sedimentat în public în cursul anilor și chiar în cursul ultimului an. Ceea ce se și vede într-un sondaj IRES care a fost scos ieri (n. red. 8 decembrie), în care oamenii au fost întrebați dacă și-au schimbat părerile și opțiunea de vot în timpul campaniei electorale, iar răspunsul a fost, în proporție de peste 50%, nu. Deci, de aceea este lipsă de interes, este o campanie abulică, o campanie lipsită de nerv și dacă politicienii nu au interes, cum să aibă alegătorii? Tocmai de aceea nu au fost incidente.
S-a mutat campania electorală în mediul online?
Așa ar fi trebuit, dar iarăși fiind foarte low-profile ceea ce s-a întîmplat acum, incomparabil cu ce a fost în anul 2014, la campania prezidențială din mediul online, acum a fost stins de tot. Au fost cîteva agitații, dar puțin semnificative. Nu consider că s-a mutat în mediul online, cel puțin nu acum. Această campanie s-a desfășurat în principal la televizor cu niște emisiuni standarde, anoste. A fost foarte multă bifare, adică „hai că am făcut-o și pe asta”.
Cum poate fi controlată campania electorală de pe rețelele de socializare și de pe site-uri?
Ea nici nu trebuie controlată, în primul rînd, și nici nu se poate. Poți să influențezi, poți să-ți exprimi niște păreri. Mediul online este cel mai liber cu putință, acolo oricine poate să susțină orice, chiar și în niște termeni care nu pot fi acceptați în televiziune sau la radio. Și așa trebuie să rămînă, după părerea mea.
Deși, Dacian Cioloș nu s-a înscris în niciun partid, acesta a apărut pe afișele PNL. Cine de cine s-a folosit?
Acum, aș spune că și Cioloș de PNL și PNL de Cioloș, însă acum o lună n-aș fi spus lucrul acesta. Credeam că numai partidul încearcă să se folosească de prim-ministru, dar acum constat că există reciprocitate.
Ce s-a schimbat între timp?
Atitudinea domnului Cioloș care a intrat în politică și în campania electorală pînă-n gît, de unde ne spusese că el nu va intra în politică și că nu va candida. În momentul în care, din funcția de prim-ministru al României îndemni alegători să voteze PNL și USR pentru că te vor pune pe tine premier sau că te vor păstra în funcție ce-ar putea să însemne? Dacian Cioloș a procedat greșit și incorect în tot ceea ce a făcut, era mult mai cinstit să se înscrie de la bun început sau chiar să nu se înscrie în partid, dar să fie cu ei de la început și foarte, foarte importat, dacă dorea să facă asta, trebuia să-și dea demisia din funcția de premier. După aceea putea să facă ce dorește, dar nu să rămîi în funcția de premier, să pretinzi că nu ești implicat politic și după aia să spui „votați-mă pe mine, votînd PNL și USR” – mai onest decît asta era candidatura la președinție a lui Ponta și Năstase din funcția de premier.
„Îndrăzneşte să crezi în România”, „În sfîrşit ai cu cine” , „Luptă pentru România” sînt doar cîteva sloganuri ale partidelor care candidează. De ce se crede că pînă acum nu s-a putut spera sau lupta?
Sloganurile și toată grafica de campanie pe care le-am văzut sînt cele mai stupide din cei 27 de ani de politică pe care i-am văzut. Nu știu pe ce și-au luat banii oamenii care au făcut materialele acestea. Nici măcar nu sînt criticabile, chiar mi s-a propus să fac o emisiune la Digi24, în care să analizez reclamele din această campanie, inițial am acceptat, dar după ce am văzut marfa am spus: „Îmi pare rău, nu pot să mă apuc să trec noroiul prin sită”.
Adaugă un comentariu