Repetiția nu-i mama succesului
Ascultă de (la) noi 15 ianuarie 2018 Niciun comentariu la Repetiția nu-i mama succesului 21Puține sînt șansele să existe un iubitor de muzică rock care să nu fi ținut, măcar pentru o perioadă, butonul de „replay” apăsat pe melodia „Bring me to live”, cîntată de cei de la Evanescence. Tempoul puternic al lui Amy Lee, fondatoarea trupei, și acordurie pline de viață ale colegilor săi lansau atunci, în 2003, prin single-ul de debut al primului lor album, un strigăt după salvare, care avea să atragă atenția unui public destul de numeros asupra muzicii pe care tinerii începători o propuneau.
Sfîrșitul anului 2017 a fost marcat de către cel de-al patrulea album al formații rock Evanescence, care a apărut pe 10 noiembrie sub egida BMG Right Management. Cel de-al patrulea album a venit după o perioadă de liniște în ceea ce privește activitatea trupei. Timp de trei ani, după ce s-a terminat perioada de promovare a albumului cu numărul trei, membrii trupei Evanescence au părăsit scena și s-au dedicat proiectelor personale.
Albumul nou, numit Synthesis, este format din 16 piese, cele mai multe dintre ele fiind melodii mai vechi, îmbogățite cu noi elemente muzicale electronice care dau o notă mult mai energică și mai puternică mesajului pe care îl transmit. Ca să facă știută fanilor noua creație, cei cinci au dat startul, la jumătatea lunii octombrie, turului de promovare Synthesis. Aceștia și-au început concertele în Las Vegas și au luat la pas orașele Americii, ajungînd în luna decembrie să urce pe scenă și în Canada.
Noua creație a trupei propune, pe lîngă melodii reinterpretate, precum „Bring me to life”, „Lithyum” sau „My heart is broken”, și un solo la pian, „The In-Between”, o alegere curajoasă, care reușește destul de bine să completeze suita artistică. În spațiul public albumul a fost privit de către fani ca un „vis împlinit” al solistei, a cărei voce este scoasă în evidență mult mai tare în contextul noilor efecte de sunet abordate. Dacă pentru Amy criticele sînt pozitive, prestația formației nu este văzută cu prea mare încîntare, implicarea băieților părînd a fi mai mult o umbră care amenință din spatele scenei, dar care se teme să înainteze de frica luminii.
Deși ideea introducerii unor vibrații mult mai intense în melodiile cele mai îndrăgite ale trupei nu pare în teorie una nepotrivită, noul album arată mai mult ca o dorință disperată și nu foarte inspirată de a reintra pe scena muzicală prin agățarea de ceea ce a fost cîndva relevant pentru publicul și fanii formației rock.
Adaugă un comentariu