Șlagărele care au salvat seara de 8 martie
Șoc-șoc-groază! 13 martie 2018 Niciun comentariu la Șlagărele care au salvat seara de 8 martie 22Indiferent de generaţia din care faci parte e imposibil să nu fi dansat măcar o dată pe „Ce seară minunată” sau să nu fi visat, în anii dulci ai adolescenței, că îți ții partenerul aproape, în timp ce vă legănați pe melodia „Sărut femeie mîna ta”, cîntată de Ion Suruceanu. Sub umbrela amintirilor s-a scurs și seara zilei de 7 martie, în Sala Gaudeamus a Casei de Cultură a Studenților, unde cîteva sute de oameni, unul mai dichisit ca altul, au cîntat și au dansat pe șlagărele maestrului Suruceanu, venit tocmai de la Chișinău pentru cele două reprezentații, ce au avut loc de la 17.30 și de la 20.00.
„Concertul special de ziua femeii”, după cum fusese anunțat, a început tocmai cu o suită de interpretări ale solistelor Mariana Pisică, Cristina Vasopol și Luminița Vologa, care au plimbat publicul nerăbdător printr-o mulțime de cîntece de dragoste, șlagăre rupte din popor sau vreo melodie a anilor ‘80. Solistele au intrat și-au ieșit din scenă, în rochițe sclipitoare, cu paiete sau în porturi populare tradiționale, fără să dea șansa celor din sală să-și uite gîndul în vreunul dintre deceniile înșirate pe portativ. Prin fața microfonului s-a perindat și solistul Mihai Anton, acompaniat de orchestra de revistă și baletul Teatrului Muzical „Nae Leonard” și de dirijorul Nicolae Mantu.
Mulțimea nu s-a arătat însă prea încîntată să asculte „Mărioară de la Gorj” și nici nu s-a trezit din ușoara latență atunci cînd Mihai Anton a țipat „Aoleu, ce ploaie vine de la Cluj”, încurajîndu-i să-l urmeze. Sala a răsunat însă cînd de după cortină a apărut Ion Suruceanu, îmbrăcat în costum și purtînd pe cap o pălărie de culoarea grînelor arse de soare. „Sărut femeie mîna ta” a fost prima melodie care s-a cîntat odată cu intrarea în scenă a maiestrului, care după ce-a fredonat primele versuri a coborît în sală, însoțit de ropotele de aplauze ale oamenilor. Artistul a străbătut încăperea cîntînd, strîngînd mîinile și îmbrățisîndu-i pe toți cei care-i ieșeau în cale. Vreo două doamne mai curajoase i-au cerut să facă cîteva poze împreună, așa că timp de cîteva minute mulțimea strînsă deja după el, ca într-un alai de nuntă, a stagnat cuminte undeva în spatele sălii. Cînd Ion Suruceanu a urcat din nou pe scenă, fiecare și-a căutat locul în sală, cu ochii veșnic ațintiți spre scenă, ca nu cumva să rateze ceva din ce se întîmplă. „Am crezut că odată cu anii vine și mintea, dar nu la toți”, spune Ion Suruceanu, spre amuzamentul tuturor, în încercarea de a-și introduce una dintre melodiile adaptată și-n italiană, „Amore mio”, pe care o încadrează în categoria „remix”.
Celentano din Moldova
Oamenii încep să se legene în scaune, ținînd ritmul pieselor și fredonează energic atunci cînd sînt interpretate melodii pe care le cunosc. Ion Suruceanu spune povestea fiecărei melodii înainte s-o cînte și publicul îl ascultă în tăcere, avîntîndu-se din cînd în cînd să facă supoziții despre ce urmează. Pe rîndurile din spate, o femeie cu șuvițe roșcate strigă cu siguranță în voce, „O seară minunată”, de fiecare dată cînd se face trecerea de la o piesă la alta și oftează dezamăgită cînd vede că nici de data asta n-a ghicit. „Mi s-a spus la început Celentano din Moldova, deși eu n-am avut niciodată intenția de a-l copia pe marele cîntăreț italian, Adriano Celentano”, adaugă Ion Suruceanu, înainte de a începe melodia „Luna, Luna”, care reușește să facă publicul să cînte cu putere, acoperindu-l aproape în totalitate.
O femeie cu părul castaniu își sună sora pe Facebook și se chinuie să întoarcă ecranul telefonului în așa fel încît să-l surprindă și pe cîntăreț, dar să se vadă și pe mama sa, care dă din mîini în speranța că o s-o determine să scurteze conversația și astfel o să mai reducă din atenția care s-a proiectat brusc asupra lor.
Seara s-a consumat repede, pierzîndu-se printre cele mai cunoscute piese din repertoriul lui Ion Suruceanu, precum „Numai tu”, „Tu și Eu” sau „În gara cea pustie”. După o prelungire a așteptării, boxele au răsunat în cele din urmă pe instrumentalul de la „Ce seară minunată”, făcînd oamenii să se prindă într-o horă a amintirilor pierdute și regăsite printre scaunele roșii de catifea, alături de unul dintre oamenii care le-a fost martor la naștere.
Adaugă un comentariu