O umbrelă de zahăr deasupra oamenilor
Ascultă de (la) noi 19 noiembrie 2018 Niciun comentariu la O umbrelă de zahăr deasupra oamenilor 19După 11 luni de la atacul de la concertul său din Manchester, Marea Britanie, timp în care nu a mai scos nicio piesă, Ariana Grande, una dintre cele mai cunoscute cîntărețe ale lumii, a lansat un single pe 23 aprilie 2018, fiind piesa de debut a celui de-al patrulea album, „Sweetener” (Îndulcitor). Noul său „copil”, așa cum însăși îl numește în interviurile sale, a atins deja poziția de top în Statele Unite ale Americii, Australia, Marea Britanie și alte 15 regiuni. De la lansarea primului album, artista și-a obișnuit fanii cu notele sale acute, în falset, dar, în noua producție muzicală, aceasta a ales să abordeze un registru mai grav, focusîndu-se pe semnificația versurilor.
Albumul se deschide cu un melodie de doar 33 de secunde, numită „Raindrops (an angel cried) (Picături de ploaie-un înger a plîns)”. Piesa de debut, „No tears left to cry” , sugerează bine evoluția emoțională a cîntăreței de după atacul terorist din 25 mai 2017: „Right now, I’m in a state of mind/ I wanna be in like all the time/ Ain’t got no tears left to cry/ So I’m pickin’ it up, pickin’ it up/ (Acum sînt într-o stare de spirit/ În care aș vrea să fiu mereu/ Am rămas fără lacrimi/ Așa că îmi revin, îmi revin).
Printre cele 14 track-uri ale albumului, se numără și un cover al piesei „Goodnight n go” (Noapte bună și du-te) a lui Imogene Heap, dar și o prelucrare a unei melodii nelansate, „Wake up” (Trezește-te) care aparține lui Beyonce, pe care Ariana Grande o redenumește „R.E.M”. Artiștii cu care aceasta a colaborat pentru realizarea albumului sunt Nicki Minaj, Pharell Williams și Missy Elliott.
Discul pare a fi o suită de piese diferite, fiecare e conturată, creată altfel decît cea de dinainte, astfel încît ascultătorul rămîne uimit, confuz, impresionat de noile stiluri, tonalități și accente pe care cîntăreața le abordează. De la emoțiile transmise de vocea artistei în „Raindrops” (Picături de ploaie), la noutatea și prospețimea din „God is a woman”, (Dumnezeu e o femeie) pînă la ritmul „catchy” și ușor dubios din „The light is coming” (Lumina va veni), „Sweetener” reprezintă o „eră” a pozitivismului, a iubirii, a a-i face cuiva viața mai dulce.
De Andreea Cibotariu
Adaugă un comentariu