Cartea cu multe fețe
Șah-mat 2 iunie 2010 Niciun comentariu la Cartea cu multe fețe 1E simplu, în aparență. Îți lași numele, prenumele, o adresă validă, apoi dai click pe pozele oamenilor pe care îi cunoști sau nu, Facebook se va ocupa de acest aspect cu eleganță. În continuare, te întreabă, la fel de discret, la ce școală ai mers, dacă ești angajat sau nu și ce cărți ai mai răsfoit în ultima perioadă. Pare rezonabil, pînă la urmă, e o rețea de socializare cu ajutorul căreia îți faci prieteni, mă rog, chiar dacă le faci vizite doar virtual. Primii pași sînt simpli, mai ușori decît cei dintr-o horă, greul vine după aia, cînd ești bombardat de sute de invitații la joc, tot felul de aplicații și noutăți sau mesaje.
Nici nu simți cum se lipește de tine dependeța. Îți spui că intri pentru cîteva minute doar, așa, ca să te menții „activ”. Microbul intră însă adînc în piele, apoi, „Cartea cu fețe”, îți joacă festa și te cucerește cu totul. Întrebările alea naive și atît de comice îți fac toată ziua, parcă tot ai afla cine se pricepe mai bine la făcut mămăligă sau dacă e X mai tare decît Chuck Norris. Apoi, îți găsește un corespondent în filme, în cărți, în realități paralele etc. Ăsta e și farmecul.
O fi fiind Facebook-ul primejdios pentru că are o politică de confidențialitatea datelor slabă, dar asta nu înseamnă că este inamicul numărul 1 al societății. Cei doi canadieni care au dat startul campaniei anti Facebook nu au luat în calcul faptul că este opțiunea fiecăruia de a completa casetele de pe pagina rețelei de socializare. Dacă am un frate brunet, cu gropițe și ochi albaștri, care deține și el, la rîndul lui, un cont, nu este scris în nici o lege că trebuie musai să îi spui asta și Facebook-ului. Bine, el e oricum băiat deștept și va afla acest lucru.
Cei 23.000 de rebeli care susțin canadienii speră că pe 31 mai mai multe mii de utilizatori vor renunța la conturile „compromițătoare”. Adevărul e că la cele peste 500 de milioane de utilizatori de Facebook, 23.000 de mii nu ar reprezenta o mare pierdere.
Dacă ar întoarce „problema” pe toate părțile, ar observa că e vorba de o rețea de socializare interactivă și cu multe posibilități de promovare. Poți să îți vinzi cățeii, de exemplu, sau să le demonstrezi celorlalți că ai o voce de soprană, iar dacă vecinul de la patru vrea să afle ce faci înainte de a intra în casă, îi spui că te descalți. Să te abordeze altfel dacă vreasă cunoască detalii.
Lina VDOVÎI
Adaugă un comentariu