„În Familie”, varianta NBC
Mai plați ca ecranul 30 noiembrie 2010 Niciun comentariu la „În Familie”, varianta NBC 0Cine ar putea uita vreodată serialul acela care se voia a ne învăța pe la 7-8 ani să discernem binele de rău, să înțelegem că nu e bine să fumăm, mai apoi, cînd am mai crescut (și actorii, de altfel) că sexul premarital e un mare păcat, să nu trecem strada pe roșu, să nu cumpărăm droguri ori să nu dăm petreceri cînd părinții sînt plecați în concediu, mai ales pentru că vreunul din frații mai mici ne vor da de gol?
„Al șaptelea cer” era telenovela protestantă cu iz de oră de dirigenție ridicată la absolut. Universul familiei în anii ’90 era fundația pe care se ridicau toate celelalte concluzii moralizatoare ale fiecărui episod.
Ei bine, instituția familiei arată complet altfel în anul 2010. Ori, cel puțin așa e imaginat de cei de la NBC, care au dus conceptul de serial „de duminică după-masă” în polul opus. „Parenthood” este povestea unei familii normale. Dacă pornim de la premisa că „normal” e un termen cu predilecție relativ. Un bunic cu probleme serioase de furie, o bunică cu tendințe hippiote, patru copii cu familii de la cea mai stereotipică la cea mai disfuncțională.
Sarah Braverman, unul din personajele filmului, ia curajoasa decizie de a-și părăsi soțul excesiv de boem, luîndu-și copiii adolescenți și se mută în orașul natal, în casa părinților, unde începe o viață de la zero. Totul e în regulă, exceptînd faptul că e ușor labilă emoțional, începe idile cu foști colegi de liceu sau profesori de la școala copiilor săi și are o fiică nevrotică, încercînd mereu să îi intre în grații. Este într-o continuă rivalitate tacită cu doi dintre frații săi cu copii și căsnicii perfecte (cel puțin în aparență) și se integrează cu greu în orice mediu fără să intre într-o situație jenantă. Dincolo de asta, puzderia de personaje creează legături de familie, dispute infinite de etică, se pierd și se descoperă de pe o zi pe alta.
De apreciat este însă faptul că, spre deosebire de majoritatea serialelor de acest gen care au ca unic scop final acela de a ne reconstrui ego-ul, povestea Bravermanilor este una profund imperfectă. Nici un personaj nu este în definitiv pozitiv și există un caracter uman desenat în linii subtile în jurul personajelor, devenind net mai credibili în fața exemplului de familie perfectă de mai sus. De departe, începi să crezi că producătorii au pus un pariu că pot să identifice toate conflictele între generații care pot surveni într-o familie, generație cu generație, de la primele probleme de adaptare la grădiniță, pînă la aventurile amoroase ale bunicului.
>Alexandra PANAETE
Adaugă un comentariu