Una veche, alta nouă
1001 de măști 17 mai 2011 Niciun comentariu la Una veche, alta nouă 0Încă de la intrare mă uit după mașini cît mai scumpe. Observ un pur sînge, un Mustang GT 350 Shelby, alb, puțin cam prăfuit. Respiră singur și tăcut flancat de două mașini mai ieftine. E așezat pe marginea rampei de beton, de aici își arată cu ușurință superioritatea. Privește peste întreg tîrgul. Îi dau tîrcoale, îl cercetez. Pe parbriz e afișat numai un număr de telefon. Nici alte specificații nu are iar în jurul lui nu-i nimeni. În spate, un Audi negru, tunat grosier și din care răsună muzică house de-i vibrează și numărul de înmatriculare.
Merg mai departe către un străin pentru grohotișul din tîrgul sucevean, un Lincoln Town, apoi ajung la un, așa cum l-a numit proprietarul, „Mercedez” SLK 200 argintiu. E scos la vînzare pentru 13.500 de euro, negociabil. Cam de la suma asta pornesc și prețurile pentru SUV-urile aduse aici, grupate într-o parte a parcului auto.
Mă întorc la Mustang, poate se arată și proprietarul, însă n-am șanse să vorbesc cu el. De cum trec, la fel ca un comerciant ieftin, un golan mă apostrofează că „dacă nu-ți plac BMW-urile, nu ești bărbat”, asta e mașina lui, însă e destul de veche. Mă îndepărtez de el și dau de un cerșetor, repetă: „Nu aveți 5.000 să beau un ceai?”. Pesemne nu vrea să plece cu mîna goală de la tîrg.
Cu pleoapele-n portbagaj
De altfel, majoritatea celor care au venit la tîrg să vîndă mașini arată a borfași și a șmecheri ce-și dau mașinile actuale doar ca să-și cumpere altceva, mai la modă. Încerc să intru în vorbă cu doi băieți ce stau într-un Volkswagen Polo negru, model nou. An de fabricație 2006, acum, scos la vînzare. Unul dintre ei se dă jos din mașină. Somnoros și plictisit, e îmbrăcat ca de club, cu ceas mare la mînă și ochelari de soare. Îl cheamă Sebi, e student și e din Suceava. O vinde pentru că vrea să-și ia ceva mai nou. Cu mașina se plimbă numai prin oraș, o întreține. El e unicul proprietar, îmi spune asta printre primele lucruri. Apoi, că motorul nu e „benzinar”, adică merge pe motorină. Pe lîngă jantele Enzo, i-a adăugat și folie protectoare de carbon ca să nu se zgîrie vopseaua, ori el.
La fel ca la toate mașinile, prețul e negociabil. Scade cîteva sute, numai pînă la 6.000 de euro, „tapițeria din piele costă”. Fac semn din cap că da. Îmi enumeră toate calitățile mașinii lui. Are și xenon, kilometrajul e real. Din portbagaj scoate pleoapele, le-a demontat ca să nu i le fure cineva.
Pînă pe la ora 10 dimineața cel mai bine s-au dat papucii, micii peste tot prezenți și semințele. De la un grup de oameni zgomotoși primesc explicația, vînzările importante se fac la urmă.
Georgel COSTIȚĂ
Adaugă un comentariu