Fluturii au evadat din stomac
1001 de chipuri 26 mai 2011 Niciun comentariu la Fluturii au evadat din stomac 3În vitrina din sticlă transparentă, lungă de doi metri, de la al treilea etaj din Iulius Mall, se pare că se prind fluturii cu plasa. Fete cu fuste roșii în falduri și cu maiouri cu breteluțe subțiri purtate peste umerii goi populează standul cu truse pentru unghii gata la minut. „Să îți arăt cum funcționează”, îmi explică Cristina cu dibăcie, deși lucrează la magazinul din mall de numai două luni, dar se pricepe la fel de bine să aștearnă pe unghiile conturate soluția ei salvatoare. „Aplici oja pe unul din modelele dorite, îndepărtezi cu spatula surplusul și apoi, cu ștampila, îți imprimi numaidecît pe unghie. Nici nu trebuie să o lași să se usuce. Dai cu un lac de unghii pe deasupra, iar manichiura ta e gata”. Asta e poezia pe care a învățat-o de cînd lucrează aici, iar timp de șase ore, cît ține programul, o spune fără să obosească.
Prichindelul vrea acadele
Cristina e studentă în anul al doilea la Inginerie Chimică și Protecția Mediului și speră să se angajeze cîndva în domeniu. Pînă atunci, chimia ei se întîmplă printre truse mici de 30 de lei „pentru studente”, pînă la adevărate cufere cu seturi complete de oje, pensule, forfecuțe și toate ustensilele folosite la saloane. „În cursul săptămînii e mai lejer pe aici, dar cum vine weekend-ul, vînzare este, slavă Domnului”. Și indiferent dacă cineva cumpără sau doar se lasă atras de modelele celor 100 de cataloage din broșura expusă pe vitrină, ea le zîmbește tuturor. „Uneori, mă mai amuz de entuziasmul fetelor care trec pe aici. Odată, una dintre ele a ales zodia prietenului ei ca să îl impresioneze: o balanță mare cu două talere, așezată pe mijloc”, îmi povestește Cristina în timp ce scrutează cu privirea unui investigator posibilii clienți aciuați la trusele împachetate cu fundiță roz.
La cît de aranjată este, cam o dată pe oră mai vine unul să-i ceară numărul de telefon, apoi o invită să mănînce o shaorma la Mado, dar pînă și tătici cu copiii de mînuță se fac interesați de ce vinde. „În cele din urmă, tatuajul miraculous pe care îl cer cei mici, cu steluțe și acadele de Crăciun tot la ei pe unghii ajung”. S-a obișnuit cu astfel de oferte din partea cuceritorilor, dar și cu privirile răutăcioase ale prietenelor. Pentru ea, tot ce contează este ca la sfîrșitul programului să își numere banii încasați de pe produsele vîndute, că un Smart Box de la KFC și-l poate cumpăra și singură.
Iustina AMBRONO
Adaugă un comentariu