Cartea cu multe fețe

Șah-mat Niciun comentariu la Cartea cu multe fețe 1

E simplu, în aparență. Îți lași nu­mele, prenumele, o adresă va­li­dă, apoi dai click pe pozele oa­meni­lor pe care îi cunoști sau nu, Facebook se va ocupa de acest as­pect cu eleganță. În continuare, te întreabă, la fel de discret, la ce școa­lă ai mers, dacă ești angajat sau nu și ce cărți ai mai răsfoit în ul­tima perioadă. Pare rezonabil, pî­nă la urmă, e o rețea de so­ci­a­li­za­­re cu ajutorul căreia îți faci prie­teni, mă rog, chiar dacă le faci vi­zite doar virtual. Primii pași sînt sim­pli, mai ușori decît cei dintr-o ho­ră, greul vine după aia, cînd ești bom­bardat de sute de invitații la joc, tot felul de aplicații și noutăți sau mesaje.

Nici nu simți cum se lipește de tine dependeța. Îți spui că intri pen­­tru cîteva minute doar, așa, ca să te menții „activ”. Microbul in­tră însă adînc în piele, apoi, „Car­tea cu fețe”, îți joacă festa și te cu­ce­rește cu totul. Întrebările alea nai­ve și atît de comice îți fac toată ziua, parcă tot ai afla cine se pri­ce­pe mai bine la făcut mămăligă sau dacă e X mai tare decît Chuck No­rris. Apoi, îți găsește un cores­pon­­dent în filme, în cărți, în rea­li­tăți paralele etc. Ăsta e și far­me­cul.

O fi fiind Facebook-ul primej­­di­os pentru că are o politică de con­­­fidențialitatea datelor slabă, dar asta nu înseamnă că este i­na­mi­­cul numărul 1 al societății. Cei doi canadieni care au dat startul campaniei anti Facebook nu au luat în calcul faptul că este op­ți­u­nea fiecăruia de a completa ca­se­te­le de pe pagina rețelei de so­ci­a­li­zare. Dacă am un frate brunet, cu gro­pițe și ochi albaștri, care deține și el, la rîndul lui, un cont, nu este scris în nici o lege că trebuie mu­sai să îi spui asta și Facebook-u­lui. Bine, el e oricum băiat deș­tept și va afla acest lucru.

Cei 23.000 de rebeli care sus­țin canadienii speră că pe 31 mai mai multe mii de utilizatori vor re­nunța la conturile „compromi­ță­toa­re”. Adevărul e că la cele peste 500 de milioane de utilizatori de Facebook, 23.000 de mii nu ar re­prezenta o mare pierdere.

Dacă ar întoarce „problema” pe toate părțile, ar observa că e vor­ba de o rețea de socializare in­te­ractivă și cu multe posibilități de pro­movare. Poți să îți vinzi cățeii, de exemplu, sau să le demonstrezi celorlalți că ai o voce de soprană, iar dacă vecinul de la patru vrea să afle ce faci înainte de a intra în casă, îi spui că te descalți. Să te abordeze altfel dacă vreasă c­u­noas­­că detalii.

Lina VDOVÎI

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top