Renaștere din cenușă pop

Ascultă de (la) noi Niciun comentariu la Renaștere din cenușă pop 7

După ce a cîștigat al cincilea sezon al Ame­rican Idol, Chris Daughtry a prins des­tul curaj cît să treacă dincolo de cover-uri și de apariții single pe scenă și de aceea și-a for­mat propria trupă, care îi poartă numele. Da­că în anii imediat următori, americanul reușea să ne ui­mească cu vocea sa mas­cu­li­nă, cu versuri și melodii ușor de digerat, pe par­curs, acesta pa­re să-și fi pierdut sursa de in­spi­rație. De atunci și pînă acum, formația și-a pierdut din idei, albumul „Baptized” avînd cîte puțin din fi­ecare ma­te­rial precedent.

Partea proastă e că din formație rock, Daughtry a devenit una cu influențe accentuate pop, cu versuri adolescentine, unul dintre motive fiind poate și faptul că a ales să lucreze alături de Claude Kelly, cel care a scris versuri pentru Britney Spears sau Whit­ney Houston. Astfel, po­ves­tea albumului este bazată pe experiențe per­so­na­le și clasicile povești de dragoste neîm­păr­tă­șită, care de această dată însă, sună ciudat din partea unui bărbat. De exemplu, „Wai­ting for Su­per­man” este genul de piesă pe care ai asculta-o doar pentru linia melodică și nu pentru versurile care ar putea fi cîntate mai degrabă de cineva gen Taylor Swift. „She’s tal­king to angels, counting the stars/ Waiting for Su­per­man to pick her up/ In his arms” (Ea vor­beș­te cu îngerii, numără stelele/ Aș­tep­tînd pe Superman să o prindă în brațele sale).

Ceea ce aduce nou albumul și ceea ce îl face să crească în ochii fanilor este tenta de folk american, cu elemente country pe care este bazată melodia „Long Live Rock and Roll”. Aceasta este o încercare de a combina elementele rock cu cele folk, prin intermediul banjo-ului (instrument muzical cu coarde ciupite, asemănător cu o mandolină). Ver­su­ri­le melodiei sînt un colaj de nume de artiști din anii 70-80, aranjate sub forma unui tribut, adus celor care au reînviat „muzica pentru suflet”. „Long live big guitars, and music for the soul,/singing, don’t give up, don’t grow old, long live crazy nights, and records made of gold” (Trăiască chitările și muzica pentru suflet/ cîntînd, nu te lăsa, nu îmbătrîni, trăiască nopțile nebune și înregistrările de aur.) În „Baptized”, Daug­h­try își pierde însă din identitate. Își pierde din măiestria de a mînui chitara, pe care o auzim tot mai puțin în cele 15 melodii, aceasta fiind înlocuită de elementele pop care nu se pliază pe vocea solistului, ci s-ar potrivi mai de­gra­bă unei adolescente.

Autor:

Mădălina OLARIU

Secretar general de redacție Opinia studențească, student în anul I master la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top