Pelicule de familie înroșite
Fă un stop cadru 3 decembrie 2012 Niciun comentariu la Pelicule de familie înroșite 1„Sinister” este probabil un candidat pentru titlul de cel mai bun film de groază din 2012, ai cărui realizatori au urmat bine rețeta unei pelicule horror. De la scenariul bine gîndit, la editorii de scene, creatorii de piese și pînă la actori, lucrul în echipă a acestora a creat ceva ce demult nu s-a mai văzut– un adevărat horror. Păcat că responsabilul cu publicitatea pare să fi ratat majoritatea ședințelor căci felul în care a decis să prezinte pelicula a reușit să distrugă o parte din atmosferă. Foarte multe sneak-peakuri (clipuri de cîteva secunde) au fost postate pe Internet, toate însă conținînd cele mai înspăimîntătoare momente de pe tot parcursul peliculei.
Povestea îl urmărește pe Elison Oswalt, un scriitor care de fapt nu a mai scris „roditor” de zece ani, și de atunci încă mai caută muza care l-a salvat pentru prima oară din anonimat. A fost mereu pe drumuri împreună cu familia sa, întotdeauna mutîndu-se în locuri în care s-au întîmplat crime și dispariții nerezolvate de autorități. Dar ultima casă în care se mută, ascunde un mister mult mai întunecat decît s-ar fi așteptat Elison, el dînd accidental peste o serie de role de film de opt milimetri, de pe vremea în care pozele alb-negre erau ultima modă. Una cîte una vizionează imagini cu familii fericite, ucise la final în diferite feluri. Pelicula mai adaugă un personaj misterios care apare și dispare din fiecare scenă a rolei, totul pentru ca enigma să fie completă.
Ethan Hawke, a cărui față neacoperită de perechea de ochelari giganți apare mai rar decît omul negru și rău al acestei pelicule, l-a interpretat foarte bine pe Elison, care pentru unii ar fi putut părea un idiot. De multe ori însă, personajele filmelor de groază sînt scrise astfel încît să facă greșeli, care într-o situație reală, nu le-ar săvîrși. Le vedem adesea cum, după nici trei zile petrecute în casa unui maniac, nu se gîndesc să plece de-acolo pînă cînd nu descoperă adevărul sau mor unul cîte unul. Deși caracterele din „Sinister” iau în considerare posibilitatea, Elison oferă un motiv pentru a rămîne. Pentru restul lumii nu ar fi unul bun, dar e credibil și se datorează și faptului că scenariul a fost gîndit și proiectat cu atenție. De la atmosfera sinistră bine redată pînă la muzica de fundal, nu foarte gălăgioasă, să distragă atenția și suficient de liniștită pentru a oferi un sentiment de tulburare privitorului.
Adaugă un comentariu