Faimă la minut

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Faimă la minut 2

Dacă înainte românul avea ta­lent, dar nu avea unde să și-l de­mon­streze, acum scena de la „Ro­mânii au talent” îi poate oferi acel minut de atenție, iar acesta se mul­țumește chiar dacă e pentru puțin timp. Emisiunea a împrumutat for­matul TV „Got Talent” creat de Si­mon Cowell și Paul O’Grandi care a fost lansat în Sta­tele Unite ca „Americanii au ta­lent” pe NBC. „Got Talent” este una dintre francizele cu cea mai mare viteză de dezvoltare internațională, îngropînd formate ca „X Factor”, „Vrei să fii milionar” sau „Dansez pentru tine”.

Acum oamenii se pot afișa în fața unei țări întregi făcînd di­ver­se lucruri pe care, în mod firesc, cel mult familiile lor ar trebui să le va­dă. Ediția de vineri, 29 martie, a în­che­iat seria de preselecții de anul aces­ta cu cîteva reprezentații care au căscat guri și au făcut publicul să se ridice în picioare. Un tînăr vaslu­ian a dansat de parcă nu ar fi avut oase și o mică interpretă de muzică po­pu­lară s-a transformat în soprană, în­vățînd totul de una singură. Apoi un bătrîn a cîntat o piesă părînd a fi însuși Dan Spătaru, iar o gimnastă de 21 de ani și-a pus costum de po­lițistă și a făcut acrobații. Mai mult de atît, la această emisiune apa­ren­țele înșală constant. Drept exemplu poate servi apariția unei fete de 15 ani. Aceasta s-a prezentat într-o ro­chiță roz, extrem de scurtă, care i-a făcut pe jurați să strîmbe din nas. To­tul pînă a deschis gura și a în­ce­put să cînte.

Dar printre atîtea reprezentații bune nu puteau lipsi nici cele care smulg rîsetele juriului și publicului. Statul în cap pe trei sticle și o co­re­grafie pe arhi-cunoscuta melodie „Eu vara nu dorm” a lui Connect-r sînt doar încălzirea pentru un show „pe cinste”. A urmat o manea cîn­tată la chitară, iar apoi un dans țigănesc după o me­lo­die pusă de la telefonul mobil de un tînăr aspirant din Iași. Însă aceste talente prind la public pentru că show-ul are cel mai mare rating în­registrat de o emisiune de divertis­ment din România.

În minutul de maximă audien­ță, de pe 8 martie, pro­ducția a avut, 34,3 puncte de rating și 68,0 % cotă de piață, de aproape 11 ori mai mare decît cea înregistrată de Antena 1. Pînă nu apa­re altă febră TV, Pro Tv-ul a gă­sit o modalitate de a introdu­ce ta­lent și a scoate bani. Iar talen­tul nu trebuie să fie neapărat de calitate. E de ajuns o găleată în capul unui om dacă asta amuză publicul.

Iuliana LEONTI

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top