ProTV fără culoare

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la ProTV fără culoare 29
ProTV fără culoare

Postul de televiziune ProTV și-a modificat sigla, aceasta fiind una dintre cele mai importante schimbări făcute după 20 de ani de la lansarea din 1995. Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat modificarea pe 12 ianuarie, iar noul logo a apărut pentru prima data pe 15 ianuarie, după știrile de la ora 17.00, în timpul emisiunii „La Măruță”.

Noua înfățișare presupune eli­minarea celor trei linii colorate în roșu, verde, și albastru, culorile de bază ale televiziunii, și a­dop­ta­rea unui logo alb-negru și se­mi­transparent. Modificările nu se vor a­pli­ca doar pentru sigla ProTV, ci și pentru ProTV HD, în acest caz fiind incluse și literele „HD”.

Identitatea grafică a postului de televiziune a fost modificată a­nul trecut, iar culoarea do­mi­nan­tă s-a schimbat de la albastru, la roșu. Deși cele trei culori prin ca­re era identificată sigla pînă a­cum au fost eliminate pentru a­dop­tarea unei variante mo­no­cro­me, vor mai exista elemente în gra­fica Pro care vor păstra identitatea veche.
Odată cu venirea noii condu­ceri, nu doar grafica și logo-ul au fost regîndite, iar la sfîrșitul anului trecut postul de televiziune a re­nunțat și la emisiunea „Omul ca­re aduce cartea” și la serialul „Tî­năr și neliniștit”, apariții pentru care ProTV-ul era cunoscut de ani buni.

Acestea, însă, nu sînt singu­re­le schimbări adoptate de postul de televiziune. În pauzele de publicitate, sub siglă, este afișată adresa site-ului postului TV, iar în timpul emisiilor, sub logo, apar mar­ca­jele „direct” sau „reluare”. Pen­tru știrile ProTV nu s-a schimbat încă sigla, păstrînd, deocamdată, logo-ul vechi.

Modificările au continuat și în cazul știrilor din sport, unde rea­lizatoarea nu va mai sta la pu­pi­tru și va prezenta știrile stînd în picioare. Interactivitatea a a­tins și biroul Andreei Esca, a­tin­gînd valul noutății în timpul unei știri cu o animație specială care a adus prezentatoarea în mijlocul unei jungle.

Toate aceste schimbări s-au pe­trecut după ce postul de televiziu­ne și-a lansat un nou studio. Tot va­ra trecută, ProTV-ul a mo­di­fi­cat și grafica știrilor, identita­te re­a­lizată în interiorul companiei.

Autor:

Ancuța CIOCOIU

Studentă în anul al II-lea la Departamentul de Jurnalism şi Stiinţe ale Comunicării. Înrămez realitatea din jur sub forma ei brută, dar păstrez mereu puţină naivitate în buzunar.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top