Blogosfera a ieșit în offline
Academia de gardă 7 martie 2011 Niciun comentariu la Blogosfera a ieșit în offline 1Social Media Summit (SMS) a reunit vineri, 4 martie, bloggerii din Iași cu specialiștii în social media și comunitatea regională de business din Moldova. Evenimentul s-a desfășurat în Sala Cuza a hotelului Unirea, din Iași, și a fost organizat în trei conferințe: „Social media în România de astăzi”, „Social media pentru afaceri” și „Tactici și strategii pentru social media”.
Prima dintre acestea a fost moderată de către Marta Ușurelu, redactor-șef la revista Biz, publicație care, în viziunea acesteia „scrie altfel despre oamenii de succes”. A fost prezentat în continuare topul primilor 100 de bloggeri din România, clasificați pe regiuni, realizat de către Biz și site-ul Zelist. În continuare, antreprenorii online Ciprian Gavriliu, Cătălin Teniță și Cristian China-Birta (antreprenor online) au discutat despre cît de dezvoltate sînt social media locale și cum se dezvoltă blogosfera locală în România, ultimul apreciind că „trebuie să se încerce ieșirea din poezie, blogosfera trebuie să găsească pentru cine să scrie”.
Cea de-a doua întîlnire i-a adus în fața audienței pe bloggerii Bobby Voicu și Cristi Dorombach, care au discutat împreună cu specialista în social media, Alexandra Sănduleasa. Aceștia au tratat problema impactului campaniilor publicitare realizate de către blogosferă, care este în continuare unul scăzut. „Campaniile de succes din social media depind de oamenii care sînt implicați: participanții la campanie și campania în sine”, a spus Bobby Voicu.
La ultima conferință, „Tactici și strategii pentru social media”, s-a discutat despre felul în care pot fi utilizate rețelele de socializare în vînzări sau chiar afaceri. Oamenii din domeniul marketingului, Marius Sescu, Adrian Monoranu, Claudiu Florea și Tudor Galoș (de la Microsoft România) au pus problema realizării unor strategii de folosire a Facebook-ului sau a Twitter-ului pentru branding sau creșterea vînzărilor.
SMS se desfășoară anual, la inițiativa revistei Biz, la Timișoara, Cluj-Napoca și Iași, fiind cel mai important eveniment regional dedicat influenței mediului online, strategiilor de marketing prin social media și networking.
Georgel COSTIȚĂ
Adaugă un comentariu