Cea mai lungă pauză publicitară
Șoc-șoc-groază! 22 noiembrie 2009 Niciun comentariu la Cea mai lungă pauză publicitară 1Nu am mai văzut un televizor dinainte de a-și anunța candidatura Oprescu, iar ceva în viața mea lipsea. Nu mai știam nimic de Magda Catone și al ei detergent Bonux, iar de la Mr. Musculo nu am mai primit nici o veste despre vreo nouă chiuvetă desfundată. La Noaptea Devoratorilor de Publicitate de pe 21 noiembrie nu am mai văzut nici un episod din telenovela „Aniela”, însă am aflat de ce e bine să citești ziarul „Le Parisien”, să bei Guiness și să te ferești de mașinile Citroen. Dansează prea mult.
„Vezi că nu mergem la cinema, nu-ți lua popcorn”, îi spune un tînăr prietenei sale. Și nu a fost nici un film cu Bruce Willis sau Angelina Jolie, iar în locul floricerelor calde, au fost pungile cu popcorn gata cumpărate de la magazin. Noaptea Devoratorilor de Publicitate, numită și „Finala Brandurilor”, s-a desfășurat la Casa de Cultură a Sindicatelor și i-a adus pe ieșeni în fața celei mai lungi pauze, fără ca nimeni să schimbe postul sau să facă reclamație la Consiliul Național al Audiovizualului.
„Gong” a țipat CRBL, tînărul din formația Simplu, în locul instrumentului, în semn de începere a spectacolului. „Vreți să îmi vedeți tatuajul?”, le-a întrebat pe fetele din sală. Cum toate erau emoționate, răspunsul a venit mai repede din spatele sălii, spunîndu-i că „ești penibil”. Nici CRBL și nici publicul nu se aștepta la un astfel de răspuns, iar ca să-l aprobe, spectatorii l-au aplaudat. „Să vă stea în gît ce ronțăiți așa acolo”, le-a spus vedeta. Cu alte cuvinte a urat vizionare plăcută.
Rîsetele s-au auzit de la primul clip. Pentru o bere bună trebuie să ai răbdare, le-au spus cei de la Guiness, în timp ce pe ecran s-au văzut cum cădeau piesele unui joc de domino, pînă ce au ajuns să facă din cărți un pahar cu celebra băutură irlandeză.
Pe lîngă bucureșteni, trebuie să te ferești și de locuitorii Parisului, care, conform cotianului „Le Parisien” e mai bine să citești unul decît să-l întîlnești. Mesaj spus în timp ce în reclamă era prezentat un locuitor al capitaliei Franței urîndu-le celor care-l priveau prin satelit un amabil mesaj de întîmpinare scris pe o pancarta: „să-i ia naiba pe cei care se uită acum la mine”.
Prietenii (nu) știu de ce
Din categoria „nu tot ce zboară se mănîncă”, Chevrolet a rîs în fața celor de la Citroen cu a lor mașină care se transforma într-un dansator. În timp ce un tînăr încerca să-și potolească automobilul din mișcările scenice, colegului lui de muncă a plecat cu un Chevrolet, spunîndu-i la final „Get real” (n.r.: revino la realitate).
„Ce frumoasă e fetița asta”, i-a mărturisit o tînără prietenului ei, vădit emoționată de chipurile de copii prezentate într-o reclamă. Toți aveau cîte un dinte lipsă, nu erau pentru că li se schimba dantura de lapte, ci pentru că au făcut cursuri de karate.
Printre mesajele hilare, în calup s-au regăsit și campaniile făcute de organizațiile pentru protejarea mediului sau a drepturilor omului. Libanul luptă contra violenței împotriva copiilor, prezentînd clipuri cu animale care-și ocrotesc puii, la final spunînd unei fetițe, care avea un ochi vînăt, că „unii copii își doresc ca părinții lor să fie animale”.
Un italian intră în toaleta unui club. Are o cămașă albă, dansează în fața oglinzii și începe să-și dea jos respectivul articol de îmbrăcăminte, scuturîndu-l. Se mai mișcă puțin, își mai trage o privire oacheșă, iar în final pleacă cu o cămașă neagră. Da, nimeni nu s-ar fi gîndit că este un spot pentru șamponul antimătreață Clear.
Reclamă mascată, din greșeală
După prima pauză (și nu publicitară), CRBL a revenit pe scenă și a început să le ofere premii cîtorva spectatori. Probabil a fost din cauza emoțiilor, altfel nu poți să îți dai seama cum de Simona a reușit să confunde BRD-ul cu unul din sponsorii evenimentului, BCR. Nu contează că i-a făcut puțină reclamă, doar era la Noaptea Devoratorilor de Publicitate. Aplauzele iscate nu i-au stîrnit nici o bucurie, făcînd-o să-și dea seama de gafa pe care a făcut-o, iar CRBL, vizibil încurcat de replica ei, i-a spus „gata, m-ai omorît!”. Pentru cei doi liceeni care au cîștigat la „școala de bani”, aceeași voce critică din public i-a numit „Beaves și Buthead”.
Dacă ar fi fost rulate și în zilele noastre reclamele la țigări de acum 40 de ani, Organizația Mondială a Sănătății și încă alte o sută de ONG-uri dedicate luptei contra tutunului ar fi sărit în aer cînd pe ecranul din Casa Sindicatelor erau prezentați tineri în timp ce fumează cu un zîmbet larg sau pe Omar Sharif care-ți spune să fumezi Gitanos ca să fii diferit.
Dacă bărbații s-au simțit puțin lezați cînd au văzut spoturile americanilor pentru prostată, la Durex au afișat cîte un zîmbet mîndru, uitîndu-se la partenerele lor. După, vor cumpăra baterii Duracell. Au fost convinși de iepuraș.
George GURESCU
Adaugă un comentariu