Artă cu bormașina
1001 de măști 3 aprilie 2012 Niciun comentariu la Artă cu bormașina 1Scheletul
În fața mea stă un morman de lucruri fără nici o aparentă legătură: hîrtie creponată, șipci, două pahare, lipici, o bucată de material din catifea, un foarfece de tăiat cu model. Fiecare dintre mesele din jurul meu este ocupată cu materiale similare, în fața unor oameni care stau cinci minute gînditori înainte să se-apuce de lucru.
Muzica de pe fundal, cu swing-urile interpreților de blues, este la mici răstimpuri întreruptă de zgomotele de bormașini sau rotopercutoare, care anunță cît de serios se muncește pe hol. Și pentru că recuzita din dotare s-ar putea să nu fie suficientă, organizatorul workshop-ului face un gest larg cu mîna spre camera de la ieșirea din bar, însoțit de un „vă mai puteți lua de acolo ce-aveți nevoie” călduros. Cu capul proptit în mîna pe care și-o sprijinea de masă, colegul meu îmi face semn că nu prea știe ce sau cum anume o să facem, dar că ar fi timpul să ne apucăm. După ce închipuim un concept pentru lampa noastră, nu durează mult pînă să avem nevoie de ajutor. Lumina difuză din încăpere dublează contururile barului, ale tinerilor aplecați concentrați peste mese și ale sticlelor goale de bere, astfel că atmosfera mă face să îi percep drept actori ai unui scurt-metraj.
Decorarea
În fața mea, organizatorul workshop-ului îmi sugerează să șlefuiesc mai întîi bucățile de lemn, pentru ca, mai apoi, să „le dăm cu lac și să arate prezentabil, nu?”. Mă înarmez cu două bucăți de șmirghel și încep să finisez, urmînd momentul capsatului. După ce-am plămădit cu eforturi admirabile un schelet de lemn în formă de cub și i-am atașat un suport, de altfel cam șubred, tot ce rămîne de făcut este design-ul lămpii. Din lipsă de idei, dăm un tur al atelierului în speranța că vom avea și obiect de inspirație. Între timp, la mesele din jur au înflorit diverse modele și forme care mai de care mai futuriste, dar plămădite cu simț estetic, chiar dacă sînt făcute din tuburi de plastic sau rezerve de mop.
Becul
În fața mea, construcția scheletică așteaptă materialele pe care le-am burdușit în brațe care mai de care, iar procesul de înfrumusețare începe cu decupatul catifelei negre. Un foarfece fără model este imposibil de găsit, iar hîrtia creponată trebuie ruptă de-a dreptul. La fiecare pas, ne ascundem stîngăciile cu un: „lasă, arată mai inovativ și mai neconvențional așa”. După ce catifeaua este lipită bine cu aracet pe structura de lemn, iar hîrtia creponată va lăsa ca lumina să aibă reflexii roșiatice, singurul lucru care rămîne de făcut este ungerea lemnului cu baiț, că oricum pentru lac nu mai este timp. Privind lampa cu pensulele în mînă, observăm că are un singur mic defect, pe lîngă faptul că este nițel șubredă. Nu are bec.
Livia RUSU
Adaugă un comentariu