Johnny Depp, un conte necarismatic

Fă un stop cadru Niciun comentariu la Johnny Depp, un conte necarismatic 3

Pentru cine vrea neapărat să vadă vreun film regizat de Tim Burton, avîndu-l ca protagonist pe Johnny Depp, doar pentru că vuiește Holly­wood-ul pentru cît de bune sînt colabo­rările care i-au făcut faimoși, sigur nu ar trebui să înceapă cu „Dark Sha­dows”.

Asta ca să nu rămînă cu o im­presie distorsionată. Pentru cine a mai văzut filme de-ale lui, în schimb, cu si­guranță elementele distinctive ale vi­ziunii lui artistice sînt, pe rînd, pre­zente. De la paloarea personajelor, fe­tișismul pentru înfățișarea cît mai go­tică a acestora, pînă la peisajele do­minate de gama cromatică albastru în­chis, negru, gri și copaci desfrunziți.

Lipsit de carisma cu care și-a o­biș­nuit publicul în alte producții, precum „The Ninth Gate” sau „The Rum Diary”, Johnny Depp apare în in­tri­gă jucînd rolul unui tînăr nobil din Co­llin­sport, de la sfîrșitul secolului al XVIII-lea. Îndrăgostit de cruda aristocrată Josette (Bella Heathcote), el re­nunță la aventura cu una dintre sluj­­ni­cele ținutului, Angelique (Eva Green). Stăpînită de ură, servitoarea îi ucide pă­rinții și o face pe naiva Jo­sette să se a­runce de pe o stîncă, pentru ca prota­gonistul, Barnabas, să fie transformat în vampir. După ce își ara­tă aptitudi­nile de vrăjitoare, An­ge­li­que decide să pedepsească o dată în plus și îl condamnă la secole de peni­tență închis într-un coșciug, sub pă­mînt.

Revenirea lui, în anul 1970, cînd familia a de­că­zut și se simte nevoia unui Collins ve­ri­ta­bil, stîr­nește nu­me­roase scene cu co­mic de situație, care nu sînt însă prea profunde. Proaspăt scăpat de sub ță­rî­na ca­­re l-a ținut prizonier, Barnabas se con­fruntă cu toa­te minunile tehnologiei, ca sigla McDonald’s pe care o găsește ca o in­venție a lui Mefistofel, șo­seaua ți­nutului –„un teren cu­ri­os” sau televizo­rul „a sorcery” (n.r.: o vrăji­torie). Sce­nele de luptă între Bar­na­bas și Angelique, dar și lipsa de pro­fun­zime a personajelor secundare, lip­sa consis­tenței la nivel de acțiune fac din film o producție nu doar deloc cre­­dibilă, dar și monotonă de urmărit.

Un proiect nereușit a renumitului regizor, filmul este o încercare de o­ma­giu adus serialului din anii ’70 pe aceeași temă. Dacă pelicula originală a fost destul de apreciată la vremea res­­pectivă, pe continentul ame­rican, Dark Shadows nu se bucură de ace­la­și succes. În spatele jocului gotic și al co­micului de situație, filmul nu a­duce nici un plus artistic sau o idee mai com­plexă, nici măcar la ni­velul efec­telor speciale, care sînt rea­lizate fără pic de realism, exagerate și pe alo­curi chiar inadecvate.

Livia RUSU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top