Inspirați de realitate
Mai plați ca ecranul 6 noiembrie 2012 Niciun comentariu la Inspirați de realitate 1Aproape că e surprinzător faptul că în ultima vreme, serialele televizate au dat audiențele posturilor de televiziune peste cap, posturile de știri pierzînd zeci de mii de telespectatori pe minut. Românii nu urmăresc un singur tip de serial, ci pornesc de la cel românesc de comedie și ajung pînă la cel turcesc, inspirat din istorie. Astfel, creșterile de audiență sînt înregistrate de posturile PRO TV și Kanal D, în special seara cu aproximativ 100.000 de telespectatori mai mult față de săptămînile precedente.
Octombrie a fost luna comediei dacă avem în vedere topul preferințelor telespectatorilor, în serile de joi liderul de audiență fiind PRO TV cu „Las fierbinți” și „Spitalul de demență”, peste 2,2 milioane de oameni urmărind cele două seriale. Sloganul folosit este unul simplu, „țara o arde pe comedie” și asta s-a văzut din numărul de ochi îndreptați către televizor. Mai ales că datorită sistemului de măsurare „people meter” știm cu exactitate că publicul comercial este din mediul urban, cu vîrste cuprinse între 18 și 49 de ani, iar Antena 1 cu „Next Top Model” sau „Un show păcătos” obține valori de trei ori mai mici. Meritul cel mai mare al celor două producții e că destind. Și o fac simplu, prin intermediul glumelor inspirate din realitate, condimentate cu puțină ironie și aer ștrengăresc, fără să uite să includă și gîndirea românească de genul „improvizăm, cîrpim și rezolvăm orice.”
Un alt serial care a prins publicul român este unul turcesc, care deși e difuzat doar de două ori pe săptămînă, lunea și marțea de la 20.00, s-a înscris încă din luna septembrie în competiția pentru primul loc la nivel de audiență. „Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii” pare să atragă prin intermediul poveștii inspirate din istoria secolului al XVI-lea, cînd la conducerea Imperiului Otoman se afla Suleyman, „cel mai iubit sultan al turcilor.” Chiar dacă povestea a fost difuzată în peste 40 de țări, iar în țara natală este criticat pentru că nu respectă adevărul istoric, publicul român pare să fie furat de costumele și bijuteriile care încearcă să respecte moda acelor vremuri. Schimbarea care pare să se fi produs în programul zilnic al telespectatorilor poate să aibă un substrat moralizator. Se simte nevoia de a citi sau auzi cîteva replici amuzante pe care să le țină minte în locul celor din politică sau actualitate. Poate pentru a se apropia de-o realitate și-a se îndepărta de altele.
Mădălina OLARIU
Adaugă un comentariu