Inspirați de realitate

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Inspirați de realitate 1

Aproape că e surprinzător faptul că în ultima vreme, serialele te­levizate au dat audiențele posturilor de televiziune peste cap, posturile de știri pierzînd zeci de mii de te­le­spectatori pe minut. Românii nu ur­măresc un singur tip de serial, ci pornesc de la cel românesc de co­me­die și ajung pînă la cel turcesc, inspirat din istorie. Astfel, creș­te­ri­le de audiență sînt înregistrate de pos­turile PRO TV și Kanal D, în spe­cial seara cu aproximativ 100.000 de telespectatori mai mult față de săptămînile precedente.

Octombrie a fost luna co­mediei dacă avem în vedere topul pre­fe­rințelor telespectatorilor, în serile de joi liderul de audiență fi­ind PRO TV cu „Las fierbinți” și „Spi­talul de demență”, peste 2,2 milioane de oameni urmărind cele do­uă seriale. Sloganul folosit este u­nul simplu, „țara o arde pe co­me­die” și asta s-a văzut din numărul de ochi îndreptați către televizor. Mai ales că datorită sistemului de măsurare „people meter” știm cu e­xactitate că publicul comercial es­te din mediul urban, cu vîrste cu­prin­se între 18 și 49 de ani, iar Antena 1 cu „Next Top Model” sau „Un show păcătos” obține valori de trei ori mai mici. Meritul cel mai mare al celor două producții e că destind. Și o fac simplu, prin intermediul glumelor inspirate din rea­li­tate, condimentate cu puțină iro­nie și aer ștrengăresc, fără să uite să includă și gîndirea românească de genul „improvizăm, cîrpim și re­zol­văm orice.”

Un alt serial care a prins pu­bli­cul român este unul turcesc, ca­re deși e difuzat doar de două ori pe săp­tămînă, lunea și marțea de la 20.00, s-a înscris încă din luna sep­tembrie în competiția pentru pri­mul loc la nivel de audiență. „Suleyman Mag­ni­ficul – Sub domnia iubirii” pare să atragă prin intermediul po­veștii in­spirate din istoria secolului al XVI-lea, cînd la conducerea Im­periului O­to­man se afla Su­ley­­man, „cel mai iubit sultan al turcilor.” Chiar da­că povestea a fost difuzată în peste 40 de țări, iar în țara natală este criticat pentru că nu respectă adevărul istoric, pu­blicul român pare să fie furat de costumele și bijuteriile ca­re în­cear­că să respecte moda a­ce­lor vremuri. Schimbarea care pare să se fi produs în programul zilnic al te­les­pec­tatorilor poate să aibă un substrat moralizator. Se simte ne­vo­ia de a citi sau auzi cîteva replici amu­zante pe care să le țină min­te în locul celor din politică sau ac­tua­litate. Poate pentru a se apropia de-o realitate și-a se îndepărta de altele.

Mădălina OLARIU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top