Pizza în tonuri de mov

Opinii Niciun comentariu la Pizza în tonuri de mov 1

În zilele în care ești sătul de agi­tația și fast-food-ul ce domnesc la Palas Mall, Pizzeria Domnească poate fi o alegere bună și se află la doar cîțiva pași de Palatul Culturii. Nu ai cum să nu o găsești, felina­rele ce străjuiesc curtea interioară fiind un bun semn de orientare pentru cei mai puțin descurcăreți. În plus, îl auzi pe Freddie Mercury cu-al său „I want to break free” încă de pe partea cealaltă a drumului, datorită difuzoarelor amplasate la exterior.

Pizzeria Domnească poate fi locul pe care îl alegi atunci cînd mîn­carea de acasă s-a terminat de mult. Prețul unei pizza este cel pe care îl întîlnești de regulă în majori­tatea restaurantelor din oraș, adică între 11 și 27 de lei, variind în funcție de mărimea blatului ales. Localul vi­ne cu o noutate: pizza este preparată la cuptor pe lemne, așa cum este spe­cificat în meniu. În ceea ce privește răcoritoarele, acestea nu sînt scumpe, 5 lei fiind prețul pe care îl plătești pentru o Cola, Fanta sau Sprite, în timp ce fresh-ul sau limonada te fac să scoți dublu din portofel.

Chiar dacă peretele dinspre stra­dă este din sticlă, poți ronțăi blatul crocant cu poftă, pentru că nimeni din exterior nu te poate vedea, fiind­că geamul este fumuriu. În schimb, tu poți să asiști detașat la întreaga forfotă de afară, fiind în același timp ferit de zgomotul roților de tramvai sau al țevilor de eșapament înfundate. Scaunele moi și canapelele care îndeamnă la relaxare te fac să mai pierzi ceva timp prin local. Nici mi­xul de melodii molcome nu te va pune pe fugă, contribuind în egală măsură la atmosfera liniștită.

Dacă îți arunci ochii prin încă­pere, vei descoperi că peretele de sti­clă, alături de cel cu aspect de piatră, oferă o imagine neobișnuită, de ca­ver­nă rătăcită în inima orașului. Aceas­ta însă nu strică tonul de armo­nie, la care se înscriu și chelnerii, care poartă, ca semn distinctiv, o că­ma­șă liliachie, asortată cu lustre­le din local. Se pare însă că spiritul flă­cării violet nu i-a cuprins, din mo­ment ce sînt singurii care împrăștie energii negative la contactul cu clienții.

Ana SIPOȘ

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top