Cum arată astăzi tărîmurile din basme?
Lumea pe jar 7 februarie 2016 Niciun comentariu la Cum arată astăzi tărîmurile din basme? 73„Imaginați-vă un loc în care nimic nu este imposibil”, unde basmele și legendele cu personaje au o personalitate mai colorată decît hainele pe care le poartă, mișună neîncetat printre cei 200.000 de oameni și nu îi lasă pe aceștia să se plictisească niciun moment. Acest loc se numește Tomorrowland. Este un fenomen care a combinat elemente din lumea Disney și personajele ei cu muzica techno, și se organizează în fiecare an în De Schorre, Boom, Belgia, în cîmp liber. Prima ediție a festivalului a fost organizată în 2005, iar din 2012 a fost ridicată o bibliotecă imensă, colorată în cele mai nebunești nuanțe, pentru a-i introduce pe cei 60.000 de oameni care au vrut să simtă pe pielea lor vraja în lumea de basm. De atunci, literatura fost contopită cu muzica sub ochii acestor sufletelor luminate de artificii și lasere multicolore.
Cifrele afacerii
În 2015, festivalul a împlinit zece ani și cu această ocazie s-a întins pe șase zile, față de două, cît a ținut în anii precedenți. Cu această ocazie s-a lansat și o carte care a cuprins întregile peripeții ale celor zece ediții de Tomorrowland, dar și o revistă în care este pus accentul pe cele mai importante momente din evoluția festivalului.
Anul trecut, biletele au fost puse la vînzare încă de pe 15 februarie. După ce acestea erau cumpărate, organizatorii personalizau brățările de acces care ajungeau la petrecăreți undeva la sfîrșitul lunii iunie, inceputul lui iulie. La ediția de anul trecut au fost scoase la vînzare peste 350.000 de bilete care s-au cumpărat integral. Prețul pentru o zi a unui tichet era de 88 de euro, la care se mai adauga o taxă de emitere în valoare de 4,75 euro, iar pentru un weekend întreg (cele șase zile fiind împărțite în două weekenduri din iulie) biletul a fost 237,5 euro, fără să fie inclusă în preț parcarea mașinii sau campingul în DreamVille.
Și cazarea în orașul format din corturi costă, dar aici ofertele au fost mai diversificate. O persoană care venea cu cortul de acasă trebuia să plăteacă 52,2 euro pentru o zi, iar pentru toate toate cele trei zile dintr-o perioadă trebuia să scoată din buzunar 290 de euro, avantajul fiind că nu mai plătea biletul, care era inclus în preț. Mai mult, dacă veneau în grup de patru persoane, puteau să cumpere pachetul cu 1.400 de euro, iar dacă erau zece oameni puteau să-l achiziționeze pe cel cu 3.250 de euro, care avea incluse atît biletele, cît și parcarea și cazarea. Mulți dintre cei care au participat au ajuns la concluzia că Tomorrowland este mai mult decît un festival de muzică, este o afacere.
Epoca tehno
DreamVille este locul unde cei care stau mai multe zile la Tomorrowland își încarcă bateriile, fiind un oraș în care blocurile sînt înlocuite de corturi. Se bucură de 35.000 de vizitatori zilnic care se relaxează lenevind în hamacuri, sorbind ceaiuri sau plimbîndu-se pe drumurile pietruite. Unul dintre fanii festivalului, Tory Clinton, a creat un blog în care a descris integral experiența din DreamVille.
A fost impresionat în mod special de organizare, fiindcă orice detaliu a fost pus la punct și nu a trebuit să aștepte la coadă în momentul cînd s-a cazat, dar nici la dușuri sau la rulotele cu mîncare. Singura lui nemulțumire a fost legată de prețurile exagerate pe care le aveau produsele alimentare care nu puteau fi cumpărate cu bani, ci cu jetoane. Un jeton valora doi dolari și cu ele putea cumpăra băuturi și gustări. Locul unde se acceptau bani erau magazinele în care se vindeau haine cu sigla Tomorrowland.
Ediția a devenit cunoscută după anul 2011 ca fiind locul în care cei mai buni DJ din întreaga lume se strâng pentru a mixa. Se spunea, de fapt, că dacă vrei să afli numele DJ-urilor din toată lumea trebuia doar să te uiți pe lista invitaților la Tomorrowland. Însă acest festival nu a fost faimos întotdeauna. La prima ediție, din 2005, au venit doar 10.000 de oameni, curioși și iubitori belgieni ai muzicii formată din beet-uri.
Distribuirea alcolului are reguli stricte, acesta nu poate fi decît în cantități moderate, iar o persoană nu poate să cumpere sau să dețină mai mult de 1,75 de litri. Ediția a devenit cunoscută după anul 2011 ca fiind locul în care cei mai buni DJ din întreaga lume se strâng pentru a mixa. Se spunea, de fapt, că dacă vrei să afli numele DJ-urilor din toată lumea trebuia doar să te uiți pe lista invitaților la Tomorrowland. Însă acest festival nu a fost faimos întotdeauna.
La prima ediție, din 2005, au venit doar 10.000 de oameni, curioși și iubitori belgieni ai muzicii formată din beet-uri. Atunci, într-o sîmbătă, pe 14 august, festivalul a fost organizat pe locul găsit de frații Manu și Michael Beers, organizatorii acestui festival, care au colaborat cu compania olandeză ID&T. Decorul nu a fost unul spectaculos, cu toate că scena întreagă era compusă din alte 16 scene mai mici care ocupau o suprafață de 75 de hectare, iar cea principală se întindea pe 160 de metri și cîntărea 138 de tone. Însă, în afară de dimensiunile gigantice ale acesteia, nimic nu a mai atras atenția, pentru că au fost folosite culori șterse și personajele care au animat lume aveu costume lipsite de sclipire.
Ceea ce era mult mai avantajos în 2005 era biletul. Prețul lui nu era unul ridicat și cu 40 de euro o persoană putea să petreacă o zi întreagă pe tărîmul muzicii tehno, iar cu 70 de euro putea să cumpere un bilet VIP, cu locuri de parcare aproape de intrare. Singurul moment inedit din 2005 a fost împrăștierea florilor peste mulțime cu un elicopter.
Scene cu dinozauri sau fluturi gigant
Primul an a fost unul prin care s-a testat festivalul, la fel și al doilea, dar cu cît au trecut anii cu atît creșteau numărul de bilete cumpărate. Decorul a devenit din ce în ce mai inedit și scenele s-au metamorfozat de la un an la altul dintr-un fluture gigant într-un dinozaur, dintr-un copac însuflețit ca cel din „Stăpînul inelelor”, într-un mecanism plin de rotițe, boxe mari fiind plasate peste tot în cîmp.
Anii decisivi, care au transformat festivalul într-un fenomen social, sînt 2007, 2009 și 2011. În 2007 evenimentul a început să se desfășoare pe parcursul a două zile, pentru că, pînă atunci, ținea doar o zi. 2009 a fost anul în care numărul biletelor vîndute s-a dublat pentru că și oameni din afara Belgiei au devenit interesați de ceea ce poate să le ofere Tomorrowland.
De asemenea, este anul în care scena a devenit mai mare, luminile și laserele au crescul la număr, iar cei 90.000 de oameni au admirat decorul care a fost inspirat din numele locului unde este amplasat. „Boom” înseamnă în limba olandeză „copac”, de aceea scena a arătat ca un pom, fără frunze sau fructe. Iar în 2011, pentru prima dată în istoria festivalului, biletele s-au vîndut în cîteva minute. Indiferent de numărul de ediții pe care îl va mai avea festivalul, îmbinarea temelor Disney cu muzica tehno, cât și numărul foarte mare de participanți, îi va asigura un loc în istoria fenomenelor de masă din întreaga lume.
Adaugă un comentariu