Un plin cu apă sărată, vă rog!
Primul răcnet 3 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Un plin cu apă sărată, vă rog! 9Cum ar fi să îți faci plinul la mașină, alimentînd cu apă de la cea mai apropiată cișmea? Ce-i drept, trebuie să fie nițel mai sărată, dar cei de la NanoFlowcell au produs un bolid care poate să atingă 100 km pe oră în mai puțin de 2,8 secunde folosind un sistem cu flux de celule care transformă apa sărată în energie electrică.
Mașina electrică Quant permite celor 2,3 tone, cît are bolidul, să ajungă la o viteză maximă de 350 km pe oră, la fel de rapid ca un McLaren P1. Mai mult, mașina are o autonomie de 600 de km pînă să fie nevoie să mai torni niște apă în rezervor. Cu un design impresionant și un interior care prezintă elemente futuriste, cu părți din lemn și un bord interactiv bazat pe un sistem Android, mașina aduce mult mai multe decît mașinile ecologice cu care eram obișnuiți pînă acum.
Quant funcționează similar cu modelul pilei de combustie cu hidrogen, însă în cazul acesta lichidul folosit pentru stocarea energiei electrice este apa sărată. Ea trece printr-o membrană care se află între cele două rezervoare de 200 de litri, creînd o încărcătură electrică care alimentează cele 4 motoare. Tüv Süd, o companie internațională care atestă calitatea noilor tehnologii, a considerat că este o mașină funcțională și sigură, avînd astfel undă verde pe străzile din Europa. Cu toate acestea, încă nu a fost stabilit un preț, însă experții în domeniu estimează că acesta va trece de pragul de 1,5 milioane de dolari. Un preț care, la prima vedere, este unul exagerat de mare, dar, avînd în vedere performanțele bolidului, faptul că nu este poluant, iar design-ul rivalizează cu cel al mașinilor de lux, banii nu mai par atît de mulți.
Balanța pare să se încline însă în cealaltă direcție dacă ne gîndim la modalitățile de alimentare. Transport Evolved, un site care se ocupă cu noile apariții în tehnologie, a scris că vehiculele care se bazează pe fluxul de celule vor putea fi cu adevărat viabile doar dacă există o infrastructură solidă de reîncărcare, momentan fiind foarte puține în Europa.
Chiar și așa, dacă piața va agrea conceptul, acestea nu vor întîrzia să apară. Și odată cu răspîndirea tehnologiei și prețul de vînzare al mașinilor ar trebui să scadă. Doar dacă, între timp, nu va apărea un nou bolid care să circule cu aer.
Adaugă un comentariu