Un plin cu apă sărată, vă rog!

Primul răcnet Niciun comentariu la Un plin cu apă sărată, vă rog! 9
Un plin cu apă sărată, vă rog

Cum ar fi să îți faci plinul la mașină, alimen­tînd cu apă de la cea mai apropiată cișmea? Ce-i drept, trebuie să fie nițel mai sărată, dar cei de la NanoFlowcell au produs un bolid care poate să atingă 100 km pe oră în mai puțin de 2,8 secunde folosind un sistem cu flux de ce­lu­le care transformă apa sărată în energie electrică.

Mașina electrică Quant permite celor 2,3 tone, cît are bolidul, să ajungă la o viteză ma­xi­mă de 350 km pe oră, la fel de rapid ca un McLaren P1. Mai mult, mașina are o au­to­no­mie de 600 de km pînă să fie nevoie să mai torni niște apă în rezervor. Cu un design im­pre­sionant și un interior care prezintă elemente futuriste, cu părți din lemn și un bord in­teractiv bazat pe un sistem Android, ma­și­na aduce mult mai multe decît mașinile ecolo­gi­ce cu care eram obișnuiți pînă acum.

Quant funcționează similar cu modelul pi­lei de combustie cu hidrogen, însă în cazul a­cesta lichidul folosit pentru stocarea energiei electrice este apa sărată. Ea trece printr-o mem­brană care se află între cele două rezervoare de 200 de litri, creînd o încărcătură e­lec­tri­că care alimentează cele 4 motoare. Tüv Süd, o companie internațională care atestă ca­li­tatea noilor tehnologii, a considerat că este o ma­șină funcțională și sigură, avînd astfel un­dă verde pe străzile din Europa. Cu toate a­ces­tea, încă nu a fost stabilit un preț, însă ex­per­ții în domeniu estimează că acesta va tre­ce de pragul de 1,5 milioane de dolari. Un preț care, la prima vedere, este unul exagerat de ma­re, dar, avînd în vedere performanțele bo­lidului, faptul că nu este poluant, iar design-ul rivalizează cu cel al mașinilor de lux, banii nu mai par atît de mulți.

Balanța pare să se încline însă în cealaltă direcție dacă ne gîndim la modalitățile de alimentare. Transport Evolved, un site care se o­cu­pă cu noile apariții în tehnologie, a scris că ve­hiculele care se bazează pe fluxul de celule vor putea fi cu adevărat viabile doar dacă e­xis­tă o infrastructură solidă de reîncărcare, mo­mentan fiind foarte puține în Europa.

Chiar și așa, dacă piața va agrea conceptul, acestea nu vor întîrzia să apară. Și odată cu răspîndirea tehnologiei și prețul de vînza­re al mașinilor ar trebui să scadă. Doar dacă, între timp, nu va apărea un nou bolid care să cir­cule cu aer.

Autor:

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top