Improvizație pe partitura unui „Idiot”
1001 de măști 7 noiembrie 2016 Niciun comentariu la Improvizație pe partitura unui „Idiot” 21O bicicletă, un pat aranjat frumos, un cuier din care nu lipsesc hainele și o măsuță de birou, ne pregătesc pentru o piesă de teatru absurdă în care tatăl își rezolvă hîrțogăraia în timp ce copilul se plimbă prin casă cu bicicleta maronie. Lumina însă slăbește gradual, pînă cînd rămîne o mică pată în mijlocul scenei. Mulțimea de studenți se așază, entuziasmată pe scaune, ocupînd în cîteva minute majoritatea locurilor, rămînînd doar cîteva, izolate la balcon. Mai toți din sală cunoșteau artiștii, amuzîndu-se la amintirile vechilor spectacole, intuind deja prestația de miercuri seară a trupei „Idiot” de pe scena Casei de Cultură a Studenților.
Spectacolul începe odată cu intrarea în scenă a lui Alexandru Petrilă care a ținut un mic moment de stand-up, definind, cu ajutorul cîtorva glume, un spectacol de improvizație. Iar mai apoi a semnat un pact cu publicul, în care singura clauză era ca de fiecare dată cînd o să își ridice tricoul, publicul să aplaude cît mai frenetic pentru a-i susține pe colegii săi care aveau să intre în scenă: Codrin Dănilă, Theodor Ivan, Ovidiu Ivan și cel care avea să se ocupe de atmosferă și să furnizeze fondul sonor, Mitruț Peiu la chitară.
În jocurile dintr-un spectacol de improvizație publicului i se găsește mereu un rol pentru fiecare mică scenetă, fie pentru a da un nume, un job, o stare sau un cadru mai puțin obișnuit, cum ar fi un mort melancolic care se plimbă pe lîngă un cimitir în toiul nopții. Alexandru antrenează mereu publicul, îndemnîndu-i constant, la aplauze. Actorii își intră în ritm și încep să cutreiere prin sală în căutarea unor voluntari. Georgiana și Ionuț, sau Johnny cum avea să fie denumit mai apoi, au urcat pe scenă pentru unul dintre numere, ajutîndu-i prin a controla gradul de nervozitate sau de calm, dar și volumul prin care actorii își exprimă aceste stări, printr-un simplu „mai mult” sau „mai puțin”. Aceștia s-au transpus într-o scenetă la seceriș, unde erau vecini de parcelă. S-a dovedit savuroasă întreaga scenetă, tinerii din public rîzînd frenetic la fiecare schimbare de stare la care îi supuneau cei doi voluntari pe actorii care accentuau fiecare poziție în care erau puși.
Spectatorii de la balcon nu au fost nici ei neglijați, așa că pe final au fost aduși și doi băieți de sus, care au fost activi pe tot parcursul spectacolului. Ei au fost păpușarii care controlau marionetele umane, dictînd mișcările lui Codrin Dănilă și Ovidiu Ivan. „Culcat, jos, în picioare”, le dicta păpușarul din microfon, contorsionîndu-le corpul în tot felul de poziții și punîndu-i să joace toate acele mișcări neobișnuite, fără să trădeze lipsa de naturalețe.
La finalul show-lui, drept răsplată, un ursuleț mic de pluș zboară pe scenă și plonjează fix în brațele unuia dintre membrii trupei, spre amuzamentul celor din sală.
Adaugă un comentariu