Povestea cozii la români

Informare Niciun comentariu la Povestea cozii la români 2

Ne place la coadă. Indiferent că ne rupem mîinile să luam ulei la ofertă 2^1 gratis, că facem rînd pentru mititei sau sarmale în campanii electorale, că ne călcăm în picioare la reduceri, să achităm facturi ori să ne rugăm la moaște.

Vineri, 25 martie, s-a deschis primul magazin H&M din Româ­nia în Complexul Comercial AFI Palace Cotroceni din București. Pe covorul roșu străjuit de panglici prinse între piloni metalici, ca la cluburile de fițe din occident, la o coadă de mai bine de 150 de metri, tinerii așteptau să înhațe din marfa brandului suedez. Motivați de cu­poanele cu o reducere de 80 de lei pen­tru primii 100 de vizitatori, mai bine de 1000 de persoane au ajuns cu o oră mai devreme la des­chi­de­re.

După ce primii 700 de oa­meni au intrat, coada era re­fă­cută în mod constant de cei care nu mai conteneau să vină. „Bogdan Naumovici (n.r. Creative Designer la compania de publicitate Leo Burnett România) își amintește de o coadă asemănătoare celei de as­tăzi, de la H&M. Și nu e vorba des­pre cozile comuniste, ci despre cea din 1995, la deschiderea primului McDonald’s în Româ­ni­a.”, se precizează în E­ve­nimentul Zilei (25 martie). Dacă în prima zi numărul vizitatorilor a depășit 8000, a doua zi, cînd s-a deschis al doilea maga­zin al retailerului suedez în Unirea Sho­pping Center au fost și mai mulți cei care au călcat podeaua magazinului.

Bucureștiul a fost împînzit cu luni de zile înainte de panouri publicitare și afișe gigantice în toate stațiile de metrou, nici un ziar din capitală nu a conceput să nu strecoare în paginile lui reclame la no­ul magazin și orice film de la televizor era întrerupt de o domniță care flutura o rochie vaporoasă din mătase, desigur tot de la H&M.

Dacă la petrecerea de lansare pen­tru lumea mondenă autohtonă, care a precedat lansarea oficială, au fost vînzări și de mii de lei de personaj, „la deschiderea pentru publicul larg s-a făcut shopping, însă cei veniți cumpărau în medie, de 100-200 de lei”, conform ziarului Capital (25 martie).

Cumpărătorii îngrijorați că, odată deschis în Ro­mâ­nia, magazinul va practica pre­țuri mult mai mari decît în stră­i­nă­ta­te, că doar așa s-a întîmplat cu fi­e­care brand de produse la prețuri accesibile adus din alte țări, sînt asigurați de reprezentanții H&M că „prețurile produselor din magazinele din România vor fi comparabile cu ce­le din alte magazine H&M din stră­inătate, diferențele de preț fiind cauzate doar de fluctuațiile de curs”, se precizează în ziarul Ca­pi­tal din aceeași zi.îîPoate că de data asta comerci­an­ții nu vor mai „româniza” pre­țu­ri­le, în dulcele stil caracteristic, de­și acest aspect nu a redus niciodată numărul cumpărătorilor, doar avem o plăcere deloc ascunsă în a plăti pentru etichete.

Ramona BALABAN

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top