Povestea cozii la români
Informare 28 martie 2011 Niciun comentariu la Povestea cozii la români 2Ne place la coadă. Indiferent că ne rupem mîinile să luam ulei la ofertă 2^1 gratis, că facem rînd pentru mititei sau sarmale în campanii electorale, că ne călcăm în picioare la reduceri, să achităm facturi ori să ne rugăm la moaște.
Vineri, 25 martie, s-a deschis primul magazin H&M din România în Complexul Comercial AFI Palace Cotroceni din București. Pe covorul roșu străjuit de panglici prinse între piloni metalici, ca la cluburile de fițe din occident, la o coadă de mai bine de 150 de metri, tinerii așteptau să înhațe din marfa brandului suedez. Motivați de cupoanele cu o reducere de 80 de lei pentru primii 100 de vizitatori, mai bine de 1000 de persoane au ajuns cu o oră mai devreme la deschidere.
După ce primii 700 de oameni au intrat, coada era refăcută în mod constant de cei care nu mai conteneau să vină. „Bogdan Naumovici (n.r. Creative Designer la compania de publicitate Leo Burnett România) își amintește de o coadă asemănătoare celei de astăzi, de la H&M. Și nu e vorba despre cozile comuniste, ci despre cea din 1995, la deschiderea primului McDonald’s în România.”, se precizează în Evenimentul Zilei (25 martie). Dacă în prima zi numărul vizitatorilor a depășit 8000, a doua zi, cînd s-a deschis al doilea magazin al retailerului suedez în Unirea Shopping Center au fost și mai mulți cei care au călcat podeaua magazinului.
Bucureștiul a fost împînzit cu luni de zile înainte de panouri publicitare și afișe gigantice în toate stațiile de metrou, nici un ziar din capitală nu a conceput să nu strecoare în paginile lui reclame la noul magazin și orice film de la televizor era întrerupt de o domniță care flutura o rochie vaporoasă din mătase, desigur tot de la H&M.
Dacă la petrecerea de lansare pentru lumea mondenă autohtonă, care a precedat lansarea oficială, au fost vînzări și de mii de lei de personaj, „la deschiderea pentru publicul larg s-a făcut shopping, însă cei veniți cumpărau în medie, de 100-200 de lei”, conform ziarului Capital (25 martie).
Cumpărătorii îngrijorați că, odată deschis în România, magazinul va practica prețuri mult mai mari decît în străinătate, că doar așa s-a întîmplat cu fiecare brand de produse la prețuri accesibile adus din alte țări, sînt asigurați de reprezentanții H&M că „prețurile produselor din magazinele din România vor fi comparabile cu cele din alte magazine H&M din străinătate, diferențele de preț fiind cauzate doar de fluctuațiile de curs”, se precizează în ziarul Capital din aceeași zi.îîPoate că de data asta comercianții nu vor mai „româniza” prețurile, în dulcele stil caracteristic, deși acest aspect nu a redus niciodată numărul cumpărătorilor, doar avem o plăcere deloc ascunsă în a plăti pentru etichete.
Ramona BALABAN
Adaugă un comentariu