Un gol în televizor
Mai plați ca ecranul 5 aprilie 2011 Niciun comentariu la Un gol în televizor 3Fanii sportului în general și cei ai fotbalului în particular se gîndesc prima dată la Ilie Dobre cînd vine vorba de comentatori sportivi, iar apoi la emisiunea „Fotbal minut cu minut”, de la Radio România Actualități. A fost prima transmisie care a adus în casele oamenilor „bucuria sportului rege”, cum își promovează televiziunile, acum, pachetele de meciuri de fotbal. Tot acum, vedem că grilele sînt aglomerate de televiziuni sportive, dedicate mai mult dezbaterilor, opiniilor și telefoanelor către Gigi Becali decît promovării sportului în general.
Și aidoma jucătorilor din „sportul rege”, comentatorii se vînd ca pe-o bucată de carne în direcția postului care-i umflă de bani. S-a creat un asemenea haos, încît nici măcar nu mai pot fi folosiți pe post de imagine pentru emisiune, fiindcă lumea nu mai știe de unde să îi ia. Emil Grădinescu, alături de care am trăit multe dintre turneele europene și mondiale la fotbal, pe TVR, a trecut la GSP TV, justificînd prin faptul că l-a atras politica editorială, ca acum să ajungă la Dolce, pe motiv că nu îi mai place acea politică. Și el este unul dintre cei consacrați cu care lumea, pînă de curînd, identifica postul național.
Însă pentru ce avem nevoie de aproape zece posturi de televiziune de profil sportiv, cînd toți se zbat să transmită același lucru: Liga 1 de fotbal? Să luăm exemplul Eurosport-ului, care, fără a difuza meciuri din țară, ne-a atras, de mici, la sporturi precum sărituri cu schiurile, curling, chiar și darts, echitație sau snooker. Nu a fost nevoie de blaturi, bere sau semințe.
Pe același model s-au plîns și posturile românești că au încercat, fără succes, să atragă spectatori. Au difuzat handbal, care a avut cît de cît audiență, volei, tenis de cîmp sau sporturi de iarnă și le-au anulat pe majoritatea fiindcă, din felia de spectatori interesați de sport, cei mai mulți nimereau tot pe Eurosport. Cu ce-au încercat însă să-i atragă? Cu și mai mult fotbal.
Din păcate, oricît de talentate ar fi echipele și frumoase meciurile, există o saturație atît de mare în rîndul telespectatorilor români încît nici meciurile din Champions League nu aruncă audiența dincolo de șase puncte. Iar cei care vor să vadă fiecare meci intern, vor fi nevoiți în curînd să fie abonați la cîte trei firme de cablu. Eurosport-ul e gratuit însă peste tot.
Cătălin HOPULELE
Adaugă un comentariu