Generația Versace for H&M

Șah-mat Niciun comentariu la Generația Versace for H&M 0

Am fost delegată de revista la ca­re lucrez să fac fotografii la ceea ce pentru cele cîteva fashioniste pri­vilegiate din București a fost cea mai tare sesiune de cumpărături din an: pre-lansarea colecției Versace for H&M. Accesul s-a făcut pe bază de invitație și numărul persoanelor care au avut privilegiul să cumpere în preziua deschiderii oficiale a fost foarte limitat. Pentru noi, restul celor prezenți și neinteresați de ce se vindea, spectacolul a fost mai ceva ca în jungla din imprimeurile Dona­te­­­l­lei Versace. Celor dintre voi care nu gus­tă industria revistelor glossy, tre­­­buie să vă spun că în fiecare an, bran­dul suedez de haine invită un de­­signer de la o casă mare de modă să creeze haine pentru un public ca­re, deși îi adoră creațiile, nu are pute­­rea financiară să le și poarte. Dacă în anii trecuți designeri precum Alber Elbaz (Lanvin), Sonia Rikiel, Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Jim­­my Choo sau Viktor & Rolf și-au asociat numele cu brandul mass-mar­ket, anul acesta a venit rîndul celor de la Versace să ajungă la publicul larg. Se pare că Donatella a răscolit toată arhiva casei de modă italiene, în căutarea printurilor „turbate” în stilul anilor ’90, care au ajuns pe piesele vestimentare din această co­lecție în ediție limitată.

Drept rezultat, într-o seară de joi, pe covorul roșu dintr-un mall al capitalei, împătimitele de shopping au început să se strîngă la coadă, cu două ore înainte de deschiderea ma­gazinului. În timp ce curioșii se în­trebau ce se dă „moca”, fashioniste­le tropăiau și măsurau din ochi coada din fața lor, cîntărind dacă o să prin­dă măcar o pereche de colanți sau vreo poșetă. În zece minute de la des­chiderea „porților”, fără nici o e­xa­­gerare, rafturile erau deja goale. Angajații nu făceau față cererii și îi vedeai asudați alergînd de la depozit, cu noi vrafuri de haine și cutii. Nici nu apucau bine să le pună pe umeraș că acestea și dispăreau.

Am privit stupefiată cum la nici o secundă de la așezarea pe un raft a cinci poșete, cinci mîini s-au întins în același timp după ele, iar raftul a rămas, din nou, gol. Un manechin a pățit rușinea și a rămas cu bustul dez­golit, iar una din colegele mele de la revistă, îmbrăcată special de cei de la H&M cu haine din colecție, s-a trezit că cineva îi saltă șapca de pe cap. „Ești angajată aici, nu? Îți iau eu șapca asta!” Mare noroc au avut vedetele Pro TV, îmbrăcate și ele în piesele cele mai rîvnite ale colecției, respectiv cele din piele neagră și țin­te. Norocul lor a fost că lumea care gustă printurile Versace e și mare cititoare de reviste „Star” și „Ciao”. Așa că au știut cine este Dana Ro­goz sau Adela Popescu (cum, nu vă ui­tați la telenovele?) și nu au în­drăznit să le ia „pielea” de pe ele.

După două ore, cînd se apropia momentul de închidere, iar pe u­me­ra­șe nu mai rămăseseră decît mă­su­ri­le mari, fetele s-au îndreptat cuminți spre ca­sele de marcat, ne­mai­să­tu­rîn­du-se să cîntărească din ochi „prada”. An­gajații au început să strîngă hainele aruncate pe jos, să pună în cutii ine­le­le și să împăturească curelele. A doua zi urma lansarea oficială a co­lec­ției, la care avea acces tot cum­pă­rătorul. Pînă una alta, se încheia aici încă o zi în istoria capitalismului ro­mâ­nesc.

Alina BĂISAN

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top