Generația Versace for H&M
Șah-mat 29 noiembrie 2011 Niciun comentariu la Generația Versace for H&M 0Am fost delegată de revista la care lucrez să fac fotografii la ceea ce pentru cele cîteva fashioniste privilegiate din București a fost cea mai tare sesiune de cumpărături din an: pre-lansarea colecției Versace for H&M. Accesul s-a făcut pe bază de invitație și numărul persoanelor care au avut privilegiul să cumpere în preziua deschiderii oficiale a fost foarte limitat. Pentru noi, restul celor prezenți și neinteresați de ce se vindea, spectacolul a fost mai ceva ca în jungla din imprimeurile Donatellei Versace. Celor dintre voi care nu gustă industria revistelor glossy, trebuie să vă spun că în fiecare an, brandul suedez de haine invită un designer de la o casă mare de modă să creeze haine pentru un public care, deși îi adoră creațiile, nu are puterea financiară să le și poarte. Dacă în anii trecuți designeri precum Alber Elbaz (Lanvin), Sonia Rikiel, Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Jimmy Choo sau Viktor & Rolf și-au asociat numele cu brandul mass-market, anul acesta a venit rîndul celor de la Versace să ajungă la publicul larg. Se pare că Donatella a răscolit toată arhiva casei de modă italiene, în căutarea printurilor „turbate” în stilul anilor ’90, care au ajuns pe piesele vestimentare din această colecție în ediție limitată.
Drept rezultat, într-o seară de joi, pe covorul roșu dintr-un mall al capitalei, împătimitele de shopping au început să se strîngă la coadă, cu două ore înainte de deschiderea magazinului. În timp ce curioșii se întrebau ce se dă „moca”, fashionistele tropăiau și măsurau din ochi coada din fața lor, cîntărind dacă o să prindă măcar o pereche de colanți sau vreo poșetă. În zece minute de la deschiderea „porților”, fără nici o exagerare, rafturile erau deja goale. Angajații nu făceau față cererii și îi vedeai asudați alergînd de la depozit, cu noi vrafuri de haine și cutii. Nici nu apucau bine să le pună pe umeraș că acestea și dispăreau.
Am privit stupefiată cum la nici o secundă de la așezarea pe un raft a cinci poșete, cinci mîini s-au întins în același timp după ele, iar raftul a rămas, din nou, gol. Un manechin a pățit rușinea și a rămas cu bustul dezgolit, iar una din colegele mele de la revistă, îmbrăcată special de cei de la H&M cu haine din colecție, s-a trezit că cineva îi saltă șapca de pe cap. „Ești angajată aici, nu? Îți iau eu șapca asta!” Mare noroc au avut vedetele Pro TV, îmbrăcate și ele în piesele cele mai rîvnite ale colecției, respectiv cele din piele neagră și ținte. Norocul lor a fost că lumea care gustă printurile Versace e și mare cititoare de reviste „Star” și „Ciao”. Așa că au știut cine este Dana Rogoz sau Adela Popescu (cum, nu vă uitați la telenovele?) și nu au îndrăznit să le ia „pielea” de pe ele.
După două ore, cînd se apropia momentul de închidere, iar pe umerașe nu mai rămăseseră decît măsurile mari, fetele s-au îndreptat cuminți spre casele de marcat, nemaisăturîndu-se să cîntărească din ochi „prada”. Angajații au început să strîngă hainele aruncate pe jos, să pună în cutii inelele și să împăturească curelele. A doua zi urma lansarea oficială a colecției, la care avea acces tot cumpărătorul. Pînă una alta, se încheia aici încă o zi în istoria capitalismului românesc.
Alina BĂISAN
Adaugă un comentariu