OTV, la Palat
Opinia de la centru 2 noiembrie 2010 Niciun comentariu la OTV, la Palat 1Dan Diaconescu este unul dintre cei mai „discutați”, bîrfiți, vînați jurnaliști români, mai ales cînd poartă în loc de brățări, cătușe. A reușit treptat să facă trendul în televiziune, să furnizeze exemple de emisiuni pe care alte televiziuni, ahtiate după audiență, le-au preluat imediat. Raportul profit – costuri de producție este unul surprinzător.
Dan Diaconescu a reușit cu doar 200.000 de euro, adică aproape cît costă o singură emisiune produse pentru alte televiziuni, să se descurce timp de o lună. Succesul său se vede la fel de bine în audiență, aceasta depășind pe alocuri punctele de rating ale unor televiziuni care se autointitulau quality. O altă controversă a modelului său de televiziune a fost longevitatea emisiunilor. Întinse pe sute de episoade, crime odioase, dispariții de nedeslușit, violări de domiciliu sau violuri, toate au fost disecate în emisiunea „Dan Diaconescu Direct” de care telespectatorii nu se mai puteau dezlipi seară de seară.
Totodată, „televiziunea poporului” a devenit un furnizor constant de vedete de carton. Luis Lazarus a fost primul care a încercat să se desprindă de OTV. Din păcate, încercarea sa a fost în zadar, dovedind din nou, la fel ca în cazul lui Teo Trandafir, că este foarte important canalul de comunicare. Mai important decît vedeta în sine. Totodată, „televiziunea de apartament” a mai scos vedete pe piață, a căror proveniență lumea aproape că a uitat-o. Vadim Tudor sau Gigi Becali, chiar Traian Băsescu, apoi Simona Senzual, Ogică, Nichita, Naomi și mulți alții. Nimic nu i-a stat în cale decît scăderea audienței.
Dar momentul decisiv care l-a făcut pe Dan Diaconescu să demonstreze importantța sa pe scena socială a fost momentul arestării: un episod savuros prin penibil, care a declanșat un adevărat Revelion în plină vară, la eliberarea sa, cu un concert de muzică populară și artificii în Bulevardul Preciziei. La fel de spectaculoasă a fost și anunțarea candidaturii și începerea campaniei electorale, cu patru ani înainte de alegeri. Cu atît mai surprinzător este și faptul că la nici două zile de la anunțarea candidaturii, acesta a făcut un sondaj pentru telespectatori prin care le cere să-și dea cu părerea cu privire la realizarea unei alianțe între „Partidul poporului român” și un altul.
După ce a călcat în picioare limba română, a căutat-o în zadar pe Elodia, a creat vedete cu picioare de lut și silicoane, a ridicat audiența la cote alarmante, a transformat televiziunea în teren de joacă, luptă, în mahala, Dan Diaconescu a devenit cel mai titrat jurnalist din istoria recentă a mass-media românești. S-a stins ceva din farmecul lui cu timpul, a ars tot scandalul ca o vîlvîtaie televizată și el încă mai încearcă să resusciteze totul prin spectacole extraordinare, cu mulți artiști. Sub sloganul „Dan Diaconescu la Palat”, campania începută prea devreme are toate șansele să fie uitată dacă Dan Diaconescu nu face ceva mai senzațional decît să caute cranii prin Brașov. Și tocmai cînd Realitatea TV promite că se cumințește, Dan Diaconescu pare sa învețe că nici senzaționalul nu crește într-un sac fără fund.
Andreea ARCHIP
Adaugă un comentariu