Vedeta antreprenor
Opinia de la centru 20 martie 2013 Niciun comentariu la Vedeta antreprenor 19Lucrez la o revistă glossy, așa că întîlnesc mereu în meseria mea persoane pe care lumea le cataloghează drept „vedete”. Pe Mihaela Rădulescu am văzut-o nemachiată, pe Loredana am ajutat-o să se dezbrace, Andreea Raicu m-a invitat la ziua ei de naștere. Știu ce înălțime are Virgil Ianțu, cît de mare e Cabral sau cît de slabă e Laura Cosoi. De fiecare dată mă amuză reacția prietenilor mei care vin uneori cu mine la sindrofii mondene și iau pentru prima oară contact cu lumea aceasta. „Vedetele astea nu sînt altceva decît niște oameni normali care joacă niște roluri”, îmi spunea deunăzi un prieten.
Ce transformă o persoană obișnuită într-o vedetă? Simplu: televiziunea. Dacă nu apari la televizor, nu exiști. Micul ecran te ridică și te dă jos. Apoi presa scrisă și mai ales cea de scandal îți preia imaginea și te transformă în subiect de interes public. Din acest moment, viața ta și tot ce înseamnă ea – mers la cumpărături, luat masa în oraș, întîlnirile cu oameni, vizita la părinți, plimbat cîinele – devine subiect de presă.
Am cunoscut-o zilele trecute pe Malvina Cservenschi și da, mi-a luat ceva timp, pînă am învățat să îi scriu corect numele de familie. Malvina e o fată normală, ambițioasă, care dă bine pe sticlă și care a ajuns vedetă citind de pe prompter. Înainte să fie vedetă, era o altă studentă la Limbi străine care nu știa ce vrea să facă cu viața ei și care își cîștiga banii de buzunar jucînd în reclame la șampon. Cînd s-a ivit la TVR un post de prezenzatoare meteo, a luat fără emoții castingul și așa a început ceea ce avea să însemne pentru ea o carieră de zece ani în televiziune. Răsfățul designerilor, interesul bărbaților cu bani și notorietatea au început să facă parte din viața ei. La un moment dat Malvina și-a dat seama că poate să profite și mai mult de pe urma statutului ei. A început să confecționeze niște brățări din șnur roșu, cu nimic mai speciale decît ce găsim la tarabe de 1 martie, la zece lei bucata. Treptat le-a adăugat plus valoare, folosind materiale prețioase, dar mai mult decît atît, le-a împrumutat din greutatea brand-ului Malvina Cservenschi. Prietenele ei Valentina Pelinel, Andreea Raicu și Dana Rogoz au început să poarte brățările și prețul lor a ajuns astfel la 250 de lei (un model ales la întîmplare).
Dacă mă apucam eu, Alina Băisan, să vînd astfel de brățări, nu numai că lumea le-ar fi considerat lipsite de originalitate, dar și nesimțit de scumpe. Nu și în cazul Malvinei. Inutil să vă spun că femeia nu s-a născut antreprenoare. A luat la subliniat cartea lui Marius Ghenea, „Antreprenoriat, drumul de la idei la oportunități și succes în afaceri” și a aplicat cu sfințenie ce era scris acolo.
Rezultatul? O afacere profitabilă cu bijuterii și mai nou, cu eșarfe, care îi aduce venituri considerabile. Și nu e singura: Andreea Raicu și-a deschis magazin pe ocazii.ro cu bijuterii, haine și cărți de bucate, Doinița Oancea (Minodora din telenovela Inimă de țigan) face rochii de inspirație gypsy și le vinde pe facebook, Andreea Esca vinde body-uri pentru nou-născuți. Acestea fiind spuse, nu mă miră faptul că multe fete care se înscriu astăzi la jurnalism vor să ajungă „vedete”, și nu reporteri. Din păcate, nu pot să le judec pentru asta.
Alina BĂISAN
Adaugă un comentariu