Vedeta antreprenor

Opinia de la centru Niciun comentariu la Vedeta antreprenor 19

Lucrez la o revistă glossy, așa că în­tîlnesc mereu în meseria mea persoa­ne pe care lumea le cataloghează drept „ve­dete”. Pe Mihaela Rădulescu am văzut-o nemachiată, pe Loredana am ajutat-o să se dezbrace, Andreea Rai­cu m-a invitat la ziua ei de naștere. Știu ce înălțime are Virgil Ianțu, cît de ma­re e Cabral sau cît de slabă e Laura Co­soi. De fiecare dată mă amuză reac­ția prietenilor mei care vin uneori cu mi­ne la sindrofii mondene și iau pentru pri­ma oară contact cu lumea aceasta. „Ve­detele astea nu sînt altceva decît niș­te oameni normali care joacă niște ro­luri”, îmi spunea deunăzi un prieten.

Ce transformă o persoană obiș­nu­ită într-o vedetă? Simplu: televiziu­nea. Dacă nu apari la televizor, nu exiști. Mi­cul ecran te ridică și te dă jos. Apoi pre­sa scrisă și mai ales cea de scandal îți pre­ia imaginea și te transformă în su­bi­ect de interes public. Din acest mo­ment, viața ta și tot ce înseamnă ea – mers la cumpărături, luat masa în oraș, întîlni­rile cu oameni, vizita la părinți, plimbat cîinele – devine subiect de presă.

Am cunoscut-o zilele trecute pe Mal­vina Cservenschi și da, mi-a luat ceva timp, pînă am învățat să îi scriu co­rect numele de familie. Malvina e o fa­tă normală, ambițioasă, care dă bine pe sticlă și care a ajuns vedetă citind de pe prompter. Înainte să fie vedetă, era o al­tă studentă la Limbi străine care nu știa ce vrea să facă cu viața ei și care își cîștiga banii de buzunar jucînd în re­c­lame la șampon. Cînd s-a ivit la TVR un post de prezenzatoare meteo, a luat fără emoții castingul și așa a început ceea ce avea să însemne pentru ea o ca­rieră de zece ani în televiziune. Răs­fă­țul designerilor, interesul bărbaților cu bani și notorietatea au început să facă par­te din viața ei. La un moment dat Mal­vina și-a dat seama că poate să pro­fite și mai mult de pe urma statutului ei. A început să confecționeze niște bră­țări din șnur roșu, cu nimic mai speciale de­cît ce găsim la tarabe de 1 martie, la ze­ce lei bucata. Treptat le-a adăugat plus valoare, folosind materiale prețioase, dar mai mult decît atît, le-a împrumu­tat din greutatea brand-ului Malvina Cser­venschi. Prietenele ei Valen­ti­na Pelinel, Andreea Raicu și Dana Ro­goz au început să poarte brățările și pre­țul lor a ajuns astfel la 250 de lei (un mo­del ales la întîmplare).

Dacă mă apucam eu, Alina Băi­san, să vînd astfel de brățări, nu numai că lu­mea le-ar fi considerat lipsite de ori­gi­nalitate, dar și nesimțit de scumpe. Nu și în cazul Malvinei. Inutil să vă spun că femeia nu s-a născut antrepre­noa­re. A luat la subliniat cartea lui Marius Ghe­nea, „Antreprenoriat, drumul de la idei la oportunități și succes în aface­ri” și a aplicat cu sfințenie ce era scris aco­lo.

Rezultatul? O afacere profitabilă cu bijuterii și mai nou, cu eșarfe, care îi adu­ce venituri considerabile. Și nu e sin­gura: Andreea Raicu și-a deschis ma­gazin pe ocazii.ro cu bijuterii, hai­ne și cărți de bucate, Doinița Oan­cea (Minodora din telenovela Inimă de ți­gan) face rochii de inspirație gypsy și le vinde pe facebook, Andreea Esca vin­de body-uri pentru nou-născuți. Aces­tea fiind spuse, nu mă miră faptul că mul­te fete care se înscriu astăzi la jur­nalism vor să ajungă „vedete”, și nu re­porteri. Din păcate, nu pot să le judec pen­tru asta.

Alina BĂISAN

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top