Mita electorală 2.0

Șah-mat Niciun comentariu la Mita electorală 2.0 9

Unul dintre cele mai amuzante lucruri în perioada asta e să urmărești cum se desfășoară campania electorală pe Internet. Chiar dacă votanții, cei mai mulți dintre ei, nu sînt aici, echipa fiecărui candidat încearcă să cîștige cum știe și publicul online.

De ceva timp Victor Ponta schimbă like-uri pe tricouri: cine dă like paginii sale de Facebook primește un tricou roșu, neinscripționat. A găsit astfel o metodă de a aduce mita electorală și pe Internet, unde oamenii au mai puțină nevoie de ulei sau găleți. E amuzant cum la fiecare comentariu aprobator, „Echipa VP” răspunde mulțumind pentru susținere, subliniind că „contăm pe votul dumeavoastră”. Înainte de decernarea premiului Nobel pentru literatură, cine se ocupă de contul de Facebook al premierului i-a urat succes lui Mircea Cărtărescu, sperînd că acesta poate-poate a uitat peste noapte cum Ponta îl făcea fascist pe scriitor. Răspunsul a venit repede, Cărtărescu spunînd la rîndul lui că respinge cu dezgust orice urare venită de la premier. Tot pe Facebook, Ponta se laudă că se simte ca acasă cînd conduce o Dacia Duster. Asta nu era placa lui Băsescu, dușmanul lui de moarte?

Nu știu cine se ocupă de pagina lui Klaus Iohannis, dar apreciez limbajul civilizat din postări, fără atacurile la persoană cu care aproape ne-am obișnuit ca făcînd parte din limbajul public. E interesant de observat că, deși pagina lui are jumătate din like-urile paginii lui Victor Ponta, postările atrag cam același număr de reacții, prin like-uri și comentarii; lucru care dovedește că are un public mai conectat și mai activ și / sau n-are like-uri cumpărate. Din păcate, printre toate cuvintele mari,
n-am văzut și o părere despre Sorin Roșca Stănescu, condamnat la închisoare cu executare, sau Tudor Chiuariu, condamnat definitiv pentru corupție.

Cum Iohannis e candidatul cu cele mai mari șanse să-l bată pe Ponta, nu e de mirare că a apărut și o pagină de Facebook dedicată exclusiv defăimării sale, „Iohannis – neamțul mincinos”, cu glume de prost gust, atacuri, insinuări și eternul „e omul lui Băsescu”. Sînt curios de unde vin banii pentru pagină, pentru că da, postările sînt plătite și apar în news feed-ul tuturor.

Monica Macovei pare să fi învățat repede cum stă treaba cu Internetul, înțelegînd că pisicile sînt stăpînii supremi aici, și mai postează din cînd în cînd poze cu Dubi, pisoiul roșcovan care știe să toarcă, să miaune și să facă glume cu politicieni. Campania ei în online pare să prindă cel mai bine la tineri, care și-au schimbat pozele de profil în semn de susținere.

La Elena Udrea, cum era de așteptat, orice postare devine sursă de miștouri. Cover photo-ul paginii de Facebook, în care e îmbrăcată parcă ca să arate ca o școlăriță porno, cu fustă scurtă și ghiozdan în spate, i-a fost photoshopat în toate felurile posibile, iar sloganul „Bună pentru educație, bună pentru România” vă dați seama ce fel de glume a stîrnit.

Autor:

Ioan STOLERU

Secretar general de redacție la Opinia studențească, editor AltIași, colaborator la Suplimentul de Cultură.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top