Fără blană naturală pe podium

Punctul pe VIP Niciun comentariu la Fără blană naturală pe podium 21
Fără blană naturală pe podium

Casa de modă Armani a a­nun­țat că începînd cu toamna anului 2016 nu va mai folosi în colecțiile sa­le blană naturală. Impresionat de fil­mulețele care arătau cruzimea cu ca­re erau ucise sau jupuite de vii a­nimalele crescute în fermele pentru blană, designerul Giorgio Armani a făcut o înțelegere cu Humane Society of the United States şi Fur Free A­lliance, două organizaţii care lup­tă de ani buni cu branduri precum Pra­da sau Burberry pentru a le de­termina să înceteze folosirea blă­nu­rilor naturale pe podiumurile de mo­dă.

„Sînt fericit să anunț că Armani Group și-a asumat ferm angajamentul de a elimina folosirea blă­nurilor de animale în toate co­lec­ți­ile sale. Progresele tehnologice ob­ți­nu­te de-a lungul anilor ne permit să a­vem la dispoziție alternative care fac practicile crude față de animale de­loc necesare”, a declarat Giorgio Ar­mani pentru ziarul The Guardian.

Grupul a fost luat încă de la în­ceput în vizor de către PETA (n.r. People for the Ethical Treatment of Animals), aceștia protestînd me­reu împotriva casei de modă pentru le­jeritatea cu care designerul avea în fie­care colecție haine și accesorii de blană. Astfel cele opt branduri ale casei Armani și celebritățile care îl pro­movau, cumpărînd și purtînd crea­ții de blană ale designerului, au fost aspru criticate de-a lungul a­ni­lor de către iubitorii de animale.

Astfel inițiativa de a renunța la cre­area acestor haine și accesorii a fost apreciată la nivel mondial de că­tre asociațiile care militează împo­tri­va uciderii necuvîntătoarelor. Joh Vin­ding, Președintele Fur Free Alliance, a precizat că anunțul făcut de către casa de modă este unul foar­te puternic și demonstrează că se poa­te să ai originalitate și lux fără să îți clădești popularitatea pe bla­na ani­malelor crescute în chinuri groaz­ni­ce, iar compasiunea și inovarea cîn­tăresc mult mai mult și pot aduce un viitor mai frumos modei, dar și me­diului înconjurător.

Autor:

Beatrice Juravle

Redactor şi şef de departament la „Opinia studențească”, studentă în anul al III-lea la Catedra de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top