Caii putere se aleargă în opturi
Șoc-șoc-groază! 21 martie 2011 Niciun comentariu la Caii putere se aleargă în opturi 2La cît de plină este parcarea de la Carrefour ERA, ai spune că se dau din nou în Iași bormașini la cinci lei. Mașinile ridicate pe rampe, mînecile suflecate pînă la coate și înjurăturile acompaniate de muzica house te incită însă suficient de mult încît să te aduni, în ciuda frigului, în jurul arenei improvizate în mijlocul parcării. Acolo, sîmbătă și duminică, 19-20 martie, peste 30 de băieți, din Maramureș pînă la Constanța, au venit să arate cît de bine știu să alunece, la Campionatul Național de Drifturi, etapa Iași.
„I-a crăpat ambreiajul și a intrat direct în pneuri, era un copil acolo, dar mai mult s-a speriat”. Controlorul și-a ascuns legitimația și s-a așezat lîngă cei trei băieți pe care i-a găsit fără bilet în drum spre Carrefour ERA.
A durat mai bine de o oră pînă cînd primii doi bolizi au fost anunțați să se prezinte la linia de start.
Era atît de captivat de discuție încît nici nu i-a mai dat jos pe băieți la prima stație, ci s-a dus cu ei pînă în dreptul arenei de unde se auzea huruitul neastîmpărat al motoarelor. Dacă el a preferat soluția puștilor și s-a urcat pe taraba de unde se luau cărucioare ca să poată vedea peste gard, restul spectatorilor care au vrut să îndure frigul de la nivelul pistei au plătit 15 lei și s-au îngrămădit să prindă un loc la balustradă.
Duminică se stabiliseră deja cei mai buni 16 care urmau să concureze unul contra celuilalt pe circuitul în formă de opt în fața a cîteva sute de spectatori zgribuliți. Dar la ora două, cînd trebuia să înceapă etapa eliminatorie, singurele mașini de pe pistă erau cîteva modele de jucărie pe care le împingeau doi copii sub „podiumul” improvizat. A durat mai bine de o oră, cu prezentări, briefing și cu un vînt care parcă se întețea cu fiecare geamăt al pistoanelor, pînă cînd primii doi bolizi au fost anunțați să se prezinte la linia de start.
Lovitură în aripă
„I-auzi-le animalele cum torc”, spune un individ cu gluga pe cap, din dreapta mea, care a scuipat mai bine de două pungi de semințe în zona dintre gardul despărțitor și cauciurile de protecție din jurul circuitului.
De cînd a țîșnit pentru prima oară cu BMW-ul pe pistă, Dobre a convins. Pe principiul doi versus doi, fără sprinturi și linii drepte, fiecare viraj trebuia luat în drift, a ținut la respect primul adversar, căruia i-a luat toate punctele în doar cîteva minute. Fanii derapajelor s-au dus în dreptul curbelor strînse, în locurile în care ringul era atît de aproape încît, la urmăririle în viteză, sărea bitumul pe aparatele foto așezate la nivelul pistei. Din calificări, singurul care avea timpi la fel de buni ca Dobre și care se descotorosea la fel de repede de adversari era Călin, cu un model mai nou de BMW, puțin mai rigid în curbe, dar cu o stabilitate mai mare.
„Ovidiu fi-ț-ar familia, adu’ mașina aia încoace”, s-a scăpat Răzvan, prezentator și participant la competiție, pînă să își dea seama că nu și-a închis microfonul. Atît el cît și Ovidiu s-au calificat în runda următoare, ajungînd să se întreacă unul cu celălalt în sferturile de finală ale turneului. La cea dintîi turnantă, primul dintre ei descria arcuri perfecte de cerc cu Nissan-ul negru, în timp ce Răzvan încerca să se strecoare pentru o depășire care i-ar fi adus zece puncte. A ajuns însă să-l atingă la aripa din spate, suficient de tare încît să-l dezechilibreze și aproape să-l răstoarne. S-au împiedicat amîndoi de Călin și de Dobre, pe rînd, și cei din urmă au ajuns să se întreacă în finală.
În timp ce pariurile începeau să se facă pe margine, cei doi s-au așezat unul în spatele celuilalt, pentru cele două ture decisive. Cu pedala la podea, aceștia s-au aruncat în fiecare turnantă cu motoarele turate la maximum, conducînd atît de aproape unul de celălalt, încît păreau că se tractează. Decizia a fost strînsă, iar cei doi și-au strîns mîinile amical la final, trofeul mergînd la Dobre. Decernarea nu a mai rămas nimeni să o vadă, fiind cu toții plecați alături, la karturi, să-și încerce calitățile în miniaturile modelelor mari. Pînă la confruntarea-n BMW-uri, mai au însă de ars cauciucuri.
Adaugă un comentariu