O noapte cu minciuni în cadre scurte

Șoc-șoc-groază! Niciun comentariu la O noapte cu minciuni în cadre scurte 4

Zgribuliți din cauza vîntului tăios, un șir și ju­mă­ta­te de persoane așteaptă în fața sălii de evenimen­­te de la Palas, unde doi paznici cu mutre serioase ne înrolează pe fiecare cu brățări colorate. În dreapta, o altă coadă, mai lungă decît cea de afară își așteaptă rîndul la nachos, singurul aliment care a putut fi cumpărat de-a lungul celor opt ore din ca­drul Nopții devoratorilor de publicitate, vineri seara.

După ce toată lumea se așază pe scaun, cuminți îl așteptăm pe Teo, cel pro­mis de afiș că va modera eveniment­ul. Însă, cîteva clipe mai tîrziu un tî­năr îmbrăcat în blugi, sacou și un tricou negru peste care stă cochet desenată o cravată, ne urează bun venit și explică ce urmează să privim. Un alt bărbat, se alătura partenerului său de pe scenă, iar noi aflăm că cei doi se ocupă de im­pro­vizații. Cu același entuziasm, unul din­tre flăcăi, îmbrăcat la fel, cu un tricou cu cravată, cu un fes negru pe cap și o mus­tață stufoasă, ne provoacă la un brain storming pentru a pune bazele u­nui nou „produs revoluționar”.

Deodată reușim să meșteșugim un e­pilator te­leportator cu Wi-Fi care poa­te tunde și iar­ba din grădină, un produs în a cărui rec­lamă să apară Cheloo cîn­tîn­d într-un lift. Și asta după ce spectato­rii din sală i-au ajutat pe cei doi măscărici să realizeze o reclamă live. Încă două-trei bancuri pe seama produsului minune, și în sfîrșit trecem la publicitatea ade­vă­ra­tă, care vine cu o dilemă. Dacă la în­ceput sînt calupurile sponsorilor, de unde o să știm cînd o sa înceapă cu evenimentul pe bune? Totul este clarificat printr-un spot, care ne introduce fără alte glume în cele 290 de filmulețe consumeriste, din ce­le aproximativ 1 milion pe care maestul Je­an Marie Bou­riscot ni le-a pre­gă­tit, așa cum fa­ce an de an din 1995.

Încă de pe la început, ni se face cu­­noscut faptul că publicitatea face parte din viața noastră, printr-o conversație în­tre doi soți ce folosesc în loc de cu­vin­te, mărci de produse. Rec­lama ce­lor de la McDonalds e o adevărată lovitu­ră sub centură pentru principalii lor compe­titori. Astfel, într-un clip în care un bă­iat să­tul să-i mai fie luat Big Mac-ul de că­tre cei­lalți copii mai mari, vine sub a­co­perire, cu o pungă de Burger King pe ca­re o așază în fața celeilalte, scăpînd de probleme. După încă cîteva ca­lu­pu­ri în care ne-am amuzat de tot felul de a­ni­male, a urmat un moment adresat m­ai degrabă publicului masculin, prin cî­te­va cli­puri de la Charlie’s Angels, unde au apărut mai multe fete golașe, ce îi spa­lă în slow  motion mașina unui domn. În­să, nici doamnele nu au fost ignorate, ima­gi­nile cu Chanel sau Dolce Gabbana fi­ind cele mai strălucitoare.

Nici bine nu ajungem la prima pau­ză, căci oamenii deja își testează sca­u­ne­le în toate pozițiile posibile, contorsio­nîndu-și gîturile precum un șarpe hip­notizat, de fiecare dată cînd pe ecrane a­par diacriticile. Ele au fost o proble­mă, deoarece sala de la Palas nu este precum un amfiteatru, și trebuie să stăm s­pate-n-spate, urmărind reclamele ja­po­neze sau rusești la celelalte ecrane pre­zente în sală. Încă un calup cu două ma­și­ni, una vopsită personalizat ca pentru e­­chipa de fotbal Real Madrid, și cea­lal­tă pentru Barcelona au atras atenția mai ales prin mesaj, cele două „de­se­nîn­d” cu ajutorul cauciucurilor încinse doi fotbaliști aflați într-un duel cu min­gea. La final, piloții au dat mîna și au ple­cat împreună, probabil la o bere.

Star Wars în chiloți

După finalul primei părți, deja în­ce­p să apară cearcănele, însă nu mulți se încumetă la cafeaua de 5 lei, și preferă să stea un pic în frig pentru a rămîne treji. Al­ții au rămas pe hol și butonează la ce­le două xbox-uri, iar un tînăr tot face cu palma unui smart tv, pe care e pornit un joc de Angry Birds.

După zece minute, sîntem invitați la mai multe clipuri, în care subiectul co­mun e seria Star Wars. În cel mai a­mu­zant dintre acestea, într-un bar, Sno­op Dogg se ia la harță cu un extrateres­tru, pe care-l pulverizează cu sabia sa je­di, iar într-un alt colț, David Beck­ham dă explicații unor oameni ai legii.

Cea mai discutată parte a nopții a fo­st fără îndoială seria de clipuri din par­tea AussieBum, o companie austra­li­a­nă specializată, ce produce doar chiloți și bo­xeri masculini. După patru astfel de fil­mulețe în care bărbați încercați de mun­ci grele precum cel ce abuzează de un pickhammer, îmbrăcat doar cu o că­mașă și o pereche de nădragi se ră­co­reș­te cu un cap de duș la părțile intime, a ur­mat o alternanță între un clip drăguț și chiloți. Perechea care a rămas în­ti­pă­rită în mințile tuturor, a fost cel mai pro­babil cea cu buzunăraș în față, deo­a­rece din el, australienii n-au avut proble­me în a-și adăposti legumele pe care le-au mîncat ulterior, sau telefoanele in­teligente care erau puse pe vibrat.

Pînă la final, cu fiecare pauză s-au e­liberat și locurile de pe scaun și n-a mai contat dacă aveai brățara sau nu, în­cheindu-ne pregătirea pentru mo­men­tul în care vom deschide televizo­rul. Însă, Noaptea De­vo­ra­to­ri­lor de Pu­b­licitate nu ne-a pregătit și pentru te­leshopping.

Autor:

Iulian BÎRZOI

Senior editor „Opinia Studențească”

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top