O noapte cu minciuni în cadre scurte
Șoc-șoc-groază! 12 noiembrie 2012 Niciun comentariu la O noapte cu minciuni în cadre scurte 4Zgribuliți din cauza vîntului tăios, un șir și jumătate de persoane așteaptă în fața sălii de evenimente de la Palas, unde doi paznici cu mutre serioase ne înrolează pe fiecare cu brățări colorate. În dreapta, o altă coadă, mai lungă decît cea de afară își așteaptă rîndul la nachos, singurul aliment care a putut fi cumpărat de-a lungul celor opt ore din cadrul Nopții devoratorilor de publicitate, vineri seara.
După ce toată lumea se așază pe scaun, cuminți îl așteptăm pe Teo, cel promis de afiș că va modera evenimentul. Însă, cîteva clipe mai tîrziu un tînăr îmbrăcat în blugi, sacou și un tricou negru peste care stă cochet desenată o cravată, ne urează bun venit și explică ce urmează să privim. Un alt bărbat, se alătura partenerului său de pe scenă, iar noi aflăm că cei doi se ocupă de improvizații. Cu același entuziasm, unul dintre flăcăi, îmbrăcat la fel, cu un tricou cu cravată, cu un fes negru pe cap și o mustață stufoasă, ne provoacă la un brain storming pentru a pune bazele unui nou „produs revoluționar”.
Deodată reușim să meșteșugim un epilator teleportator cu Wi-Fi care poate tunde și iarba din grădină, un produs în a cărui reclamă să apară Cheloo cîntînd într-un lift. Și asta după ce spectatorii din sală i-au ajutat pe cei doi măscărici să realizeze o reclamă live. Încă două-trei bancuri pe seama produsului minune, și în sfîrșit trecem la publicitatea adevărată, care vine cu o dilemă. Dacă la început sînt calupurile sponsorilor, de unde o să știm cînd o sa înceapă cu evenimentul pe bune? Totul este clarificat printr-un spot, care ne introduce fără alte glume în cele 290 de filmulețe consumeriste, din cele aproximativ 1 milion pe care maestul Jean Marie Bouriscot ni le-a pregătit, așa cum face an de an din 1995.
Încă de pe la început, ni se face cunoscut faptul că publicitatea face parte din viața noastră, printr-o conversație între doi soți ce folosesc în loc de cuvinte, mărci de produse. Reclama celor de la McDonalds e o adevărată lovitură sub centură pentru principalii lor competitori. Astfel, într-un clip în care un băiat sătul să-i mai fie luat Big Mac-ul de către ceilalți copii mai mari, vine sub acoperire, cu o pungă de Burger King pe care o așază în fața celeilalte, scăpînd de probleme. După încă cîteva calupuri în care ne-am amuzat de tot felul de animale, a urmat un moment adresat mai degrabă publicului masculin, prin cîteva clipuri de la Charlie’s Angels, unde au apărut mai multe fete golașe, ce îi spală în slow motion mașina unui domn. Însă, nici doamnele nu au fost ignorate, imaginile cu Chanel sau Dolce Gabbana fiind cele mai strălucitoare.
Nici bine nu ajungem la prima pauză, căci oamenii deja își testează scaunele în toate pozițiile posibile, contorsionîndu-și gîturile precum un șarpe hipnotizat, de fiecare dată cînd pe ecrane apar diacriticile. Ele au fost o problemă, deoarece sala de la Palas nu este precum un amfiteatru, și trebuie să stăm spate-n-spate, urmărind reclamele japoneze sau rusești la celelalte ecrane prezente în sală. Încă un calup cu două mașini, una vopsită personalizat ca pentru echipa de fotbal Real Madrid, și cealaltă pentru Barcelona au atras atenția mai ales prin mesaj, cele două „desenînd” cu ajutorul cauciucurilor încinse doi fotbaliști aflați într-un duel cu mingea. La final, piloții au dat mîna și au plecat împreună, probabil la o bere.
Star Wars în chiloți
După finalul primei părți, deja încep să apară cearcănele, însă nu mulți se încumetă la cafeaua de 5 lei, și preferă să stea un pic în frig pentru a rămîne treji. Alții au rămas pe hol și butonează la cele două xbox-uri, iar un tînăr tot face cu palma unui smart tv, pe care e pornit un joc de Angry Birds.
După zece minute, sîntem invitați la mai multe clipuri, în care subiectul comun e seria Star Wars. În cel mai amuzant dintre acestea, într-un bar, Snoop Dogg se ia la harță cu un extraterestru, pe care-l pulverizează cu sabia sa jedi, iar într-un alt colț, David Beckham dă explicații unor oameni ai legii.
Cea mai discutată parte a nopții a fost fără îndoială seria de clipuri din partea AussieBum, o companie australiană specializată, ce produce doar chiloți și boxeri masculini. După patru astfel de filmulețe în care bărbați încercați de munci grele precum cel ce abuzează de un pickhammer, îmbrăcat doar cu o cămașă și o pereche de nădragi se răcorește cu un cap de duș la părțile intime, a urmat o alternanță între un clip drăguț și chiloți. Perechea care a rămas întipărită în mințile tuturor, a fost cel mai probabil cea cu buzunăraș în față, deoarece din el, australienii n-au avut probleme în a-și adăposti legumele pe care le-au mîncat ulterior, sau telefoanele inteligente care erau puse pe vibrat.
Pînă la final, cu fiecare pauză s-au eliberat și locurile de pe scaun și n-a mai contat dacă aveai brățara sau nu, încheindu-ne pregătirea pentru momentul în care vom deschide televizorul. Însă, Noaptea Devoratorilor de Publicitate nu ne-a pregătit și pentru teleshopping.
Adaugă un comentariu