Raku nu a dat înapoi de pe scenă
Șoc-șoc-groază! 8 aprilie 2013 Niciun comentariu la Raku nu a dat înapoi de pe scenă 34Ne-am ascuns vineri seara pentru cîteva ore în Underground The Pub ca să încercăm să ne reamintim de atmosfera din cartier. Am ciocnit sticle de bere ca la orice alt concert, însă de data asta nu am mai sorbit-o, ci am băut-o repede, încercînd să ținem pasul cu versurile care ni s-au înșiruit. Și chiar dacă ne-a lipsit dexteritatea în modul de a dansa din mîini și în a ne apleca genunchii, am învățat alături de Raku, alături de Subsemnatu’ și Dj Vladimir. Dacă la început ne aminteam de el doar potrivindu-i numele alături de al lui Ombladon în piesa „Egali din naștere”, am plecat fredonînd versurile pe care le-am auzit țîșnind din boxe.
Dacă îți unduiești șoldurile împiedicată de greutatea tocurilor și decolteul ți se pare prea evident, nu este locul în care trebuia să ajungi. Dar dacă ai mersul apăsat, cu picioarele ușor îndoite, iar părul îți iese neglijent de sub șapcă, atunci o să strîngi și o mînă de priviri admirative din partea băieților de la mese. Doar o mînă, pentru că mai mult nu ai de unde, chiar dacă ora începerii concertului Raku, Subsemnatu’ și Dj Vladimir a trecut demult.
Sub luminile verzi de pe scenă se disting trei trupuri de băieți acoperite de haine largi și lălîi care nu se prezintă, ci dau drumul direct la muzică, spunînd că au venit să facă „puțină deschidere”. Și încep să povestească răspicat și cît mai aproape de microfon „povestea vieților lor”, și încheie cu un a capella scurt „ura naște paraziți ca mama lui Cheloo”. Grupul mic de băieți care s-a așezat în fața scenei scoate un „ioo” lung din piept și își ridică mîinile în aer în loc de aplauze. Aflu de la un tip de lîngă mine că băieții sînt MP13, OBLX și Afty. Deși concertul propriu-zis nu a început, două fete o trag de mînecă pe una din chelnerițe și întreabă cît mai durează concertul. „Eh, așa, pe la un 11 jumate cred că e gata”, spune aceasta desfăcîndu-le încă o sticlă de bere. Mai sorb o gură și se îndreaptă cu privirea spre scenă, căutînd să își obișnuiască ochii cu lumina de acolo.
Băieții
Raku nu se distinge din mulțimea de rapperi adunați în jurul scenei decît după prosopul alb aruncat în jurul gîtului și cele două sticle de apă pe care le agită în mînă. Tricoul lung pînă la genunchi și șapca imensă care-i înconjoară capul îl fac să se integreze perfect printre cei din fața scenei, iar nimeni nu pare să observe diferența. „Bună seara, Iaaaașiiiii”, se aude cu un accent lung pe vocale. „Haide, scandal pentru Raku” este îndemnul care pornește fluierături și strigăte aruncate cu mîinile în aer. Iar din spate, apare un tip cu fes pe cap și cu o îmbrăcăminte asemănătoare unei salopete de salahor. „Uite, el e Subsemnatu’, cu apostrof”, mă lămurește Liviu care merge mai aproape de scenă să îi audă.
Simțim cum ne vibrează pămîntul de sub picioare atunci cînd din difuzoare începe să duduie „Dă-i volum!”, iar mulțimea începe deja să strige „fiindcă e devreme!”. Raku continuă cu ochii închiși „Ia tot ce trebuie c-o să ni se facă lene/ Atît de tare că o să vorbim prin semne”. Vizibil entuziasmat, un băiat aruncă în aer cînd mîna dreaptă, cînd mîna stîngă, jonglînd în același timp cu sticla de bere pe care se vede doar cum se scurge spuma. Cît timp îi cere barmanului din ochi încă o bere, începe să răsune sala și cu greu distingem „Special pentru cine n-a uitat cartierul, salut România, Berceniul, refrenul”. Iar în semn de salut, mîinile se îndoaie orizontal și plutesc ritmic în aceeași manieră.
Băieții din față își scot aparatele și fură cîte o poză cu cei de pe scenă care dansează cu genunchii aplecați, însă Subsemnatu’ îi roagă să se oprească. „E concert live, ce e filmat apare pe youtube” și continuă cu „io, io… hai toată lumea hiiiip-hooop, hai, hai ține-o așaaaa”.Iar blitzurile aparatelor sînt înlocuite de sticle de bere verzui ridicate în aer deasupra capului și purtate de la stînga la dreapta. Pentru cîteva secunde, muzica se oprește și Raku îndeamnă publicul să cînte alături de el refrenul „Alcoolul este viață și viața e alcool.”
Fetele
Stînjenite de faptul că sînt printre puținele fete din întreg localul, două dintre ele merg la bar și trag pe gît cu ochii închiși două shot-uri, după care fug la baie cu mîna la gură. „Fată, în seara asta nu mai bei nimic decît bere. Ce naiba e cu tine? Ne distrăm sau stăm în baie să vomităm?”, o dojenește prietena sa, vizibil mai masivă și ceva mai trează. Amîndouă încuviințează din cap și revin la concert țipînd. „Bineînțeles că Iașiiiii ruleazăăă”, spune Raku, iar strigătele masculine sînt acoperite de cele ale fetelor așezate lîngă bar, încît ești pus pe gînduri dacă e de vină jumătatea goală a sticlei sau chiar știu versurile. Izbucnesc în rîs, iar publicul le acoperă după ce începe melodia „Egali din naștere.” „Atîîîît”, se aude din capătul sălii, iar mulțimea se împarte în două: cei care cîntă și cei care urlă „pace, pace, pace.”
Cei trei ar vrea să plece de pe scenă, însă șuierăturile admirative îi țin pe loc și dau din cap a mulțumire, atunci cînd văd mulțimea strînsă ciorchine cu mîinile încă sus. Versurile „Cine se afișează cu aparențele vrea doar să pară ceea ce nu e”, ne fac să ne simțim niște intruși în lumea muzicii underground, așa că ne luăm gențile pe umăr și pătrundem prin mulțimea deja răsfirată. Nu înainte să ni se pară că „să evoluezi ca o dihanie, dihanie” ni se adresează nouă, celor care sîntem hip-hopperi de ocazie.
Adaugă un comentariu