S-a scuturat pădurea de plete a Iașului
Șoc-șoc-groază! 22 februarie 2011 , de Ioan STOLERU Niciun comentariu la S-a scuturat pădurea de plete a Iașului 1Fără trîmbiță, dar cu un corn lung de vreo patru metri, băieții de la MetalSupport și Axa Valahă i-au adus miercurea trecută, în Club Hand, pe cei de la Negură Bunget. Începînd cu ora 20.00, rockeri în geci și pantaloni de piele, cu bocanci aproape pînă la genunchi și multe curele, cu părul desprins și portofelul pregătit cu bani de bere, au început să se adune pe scările localului, în așteptarea lui Negru, Urzit, Fulmineos, Gadinet, Inia Dinia și Ageru Pămîntului.
Ioana, care pînă acum a stat jos, se ridică și se-ndreaptă spre scenă. Doar ce-au terminat de cîntat cei de la Carpatica, formația din deschidere, și clubul se pregătește pentru aproape două ore de incantații, rugi și blesteme. De la prima melodie, „Dacia Hiperboreană”, cîțiva dintre rockerii mai din față încep să dea din plete, iar o parte mai cîntă și versurile odată cu cei de la Negură: „Sub ghețurile hiperboreene/Negru, pămîntul Daciei se-ncheag/Din cîmpiile niciodată fără zăpadă/Se nasc pămînturi sacre ale nemuririi”. Asta însă după intro-ul foarte ambiental, de trei minute care, prin clape, chitară și apoi tobe îi introduc pe cei din sală în atmosfera black metal-ului folk ambiental.
Arborele lumii
La melodia „Pămînt”, un corn mare, alb, în care unul din membrii trupei suflă cu putere, anunță vremea rea: „Mînce-te Pămîntu’, Arde-te-ar focu’, Înghiți-te-ar locu’”. Iar, mai departe, atmosfera devine și mai funebră, cu unul care bate într-o tobă mare, prinsă între două crengi groase și în mijlocul căreia e desenat un simbol circular, iar altul care bate într-o toacă prinsă între doi dracones de lemn (n.r.: simbol dacic în formă de șarpe cu cap de lup).
Tot de pe ultimul album, din 2010, cu un sound ceva mai „dur”, „Arborele lumii” îi face pe rockerii din sală să dea și mai tare din cap, pe tot parcursul celor șapte minute, cît ține piesa: „Cu limbă de moarte, pe-o culme de nor înarborat mă-ntorc și om și pom”. Ioana are un zîmbet larg pe față și se bucură că poate în sfîrșit „savura clipele”, după cum spune, ale concertului pe care-l tot așteptase.
Țesarul de lumini
„Un pas adînc, cerul deschide și-n hăul de dedesubt m-arunc și soarele mă prinde”, rostește solistul pe riff-urile dure de chitară și începe „Hora Soarelui”, de pe albumul „Om”. Apoi, solistul anunță că urmează să cînte ceva pentru prima oară într-un concert, o melodie de pe materialul discografic la care încă lucrează. În semn de mulțumire, tinerii din public își scutură pletele și mai tare. Încă o piesă și concertul e aproape gata. Cu melodii de cel puțin șapte minute, e de așteptat să nu apuce să cînte nici măcar zece piese. Dar, pentru că n-au fost cuminți și au urlat și dat din cap, iar la final au strigat „bis”, Negru și trupa lui se întorc pe scenă pentru încă o piesă, „Țesarul de lumini”, care-i mai ține pe rockeri încă un sfert de oră în fața scenei din Hand: „În arc de vînt trezesc un gînd ce suflă-n zare deșteptare, în rîu de salbă selenară curge soma veșniciei pe drum bătut cu piatră rară”. Și luminile se-aprind, seara continuă, ca de obicei, cu-o rockotecă, iar rockerii adevărați rămîn să-și caute tricourile cu Metallica pînă dimineață.
Autor:
Secretar general de redacție la Opinia studențească, editor AltIași, colaborator la Suplimentul de Cultură.
Adaugă un comentariu