Alunecuș pe mare

Informare Niciun comentariu la Alunecuș pe mare 0

Nici n-a trecut luna ianuarie și trei accidente au făcut deja înconjurul globului pe mare, pe uscat și în aer. Deși primele dintre acestea nu au făcut nici o victimă, iar coliziunea dintre cele două marfare de pe teritoriul statului american Indiana și ciocnirea celor două avione de vînătoare de pe teritoriul Siriei, nu au declanșat starea de urgență națională în cele două state, ultimul dintre ele a instalat groaza pe coasta de vest a Italiei.

Pachebotul Costa Concordia a plecat vineri, 13 ianuarie, din apropierea Romei pentru a face o călătorie de șapte zile în largul Mării Mediterane. Însă, în cursul primei seri, vasul „a naufragiat pe un banc de nisip în apropiere de Insula Giglio, la sud de Toscana, avînd la bord 4.231 de persoane” (Romanialibera.ro, joi, 19 ianuarie). Pînă în prezent, dintre pasagerii de diferite naționalități, (inclusiv 56 de români), 13 au murit și peste 18 sînt declarați dispăruți, șansele de supraviețuire, după o săptămînă de la accident, fiind minime.

Mărturiile pasagerilor care au fost repatriați de statul italian susțin că la ora locală 20.00, s-a auzit o bubuitură. Clujeanul Rareș Căliman, antrenor de fitness pe vas, a văzut cum nava a început să se încline ușor, iar cînd a observat că „apa din piscină a ieșit afară, mi-am dat seama că ceva grav s-a întîmplat” (Evz.ro, joi, 19 ianuarie) Atunci „«pasagerii au început să intre în panică și majoritatea nu aveau veste de salvare. Aveam impresia că sîntem pe Titanic»” (Realitatea.net, vineri, 20 ianuarie).

Anchetatorii, care au intrat în posesia „cutiilor negre” ale navei de croazieră, l-au găsit vinovat de accidentul din Mediterană pe Francesco Schettino, comandantul navei, care a întîrziat lansarea alarmei după coliziunea cu stîncile. În timpul audierilor, ofițerul maritim a declarat autorităților că „atunci cînd nava s-a înclinat la 60 – 70 de grade și a dat vesta de salvare unui pasager, a fost împins și «a alunecat» într-o barcă de salvare. Numai că, în șalupa cu pricina mai «alunecaseră» și secundul grec, Dimitri Christidis și al treilea ofițer, Silvia Coronica” (Romanialibera.ro, joi, 19 ianuarie). Ulterior, acesta a fost acuzat de omucidere din culpă, naufragiu și abandon al navei, fiind arestat la domiciliu. Între timp, deoarece 2.380 de tone de carburant riscă să se scurgă în mare, Guvernul italian a decretat starea de catastrofă ecologică în apropiere de Insula Giglio, securizarea zonei urmînd să devină prioritate pentru instituțiile statului.

***

În 1912 ospătarul italian Giovanni Capuano visa să se mute în Statele Unite, iar ca să-și îndeplinească dorința, în aprilie s-a îmbarcat pe Titanic ca angajat. Aceasta este ultima amintire a rudelor sale rămase acasă. 100 de ani mai tîrziu, nepoata sa, Valentina Capuano, s-a numărat printre cei 4170 de pasageri care au fost salvați de la bordul navei de croazieră Costa Concordia. „«Este ca și cum s-ar repeta istoria, a fost groaznic, sînt într-adevăr șocată», a declarat tînăra” (Mediafax.ro, marți, 17 ianuarie).

Iulia CIUHU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top